فصل مشترک دیدگاه های وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان

به گزارش مجله چایی، دانیار آمانگلدی یف ، وزیر اقتصاد و تجارت جمهوری قرقیزستان که در صدر هیات عالیرتبه اقتصادی به تهران سفر کرده صبح روز شنبه 22 آبان با حضور در محل وزارت امور اقتصادی و دارایی با دکتر خاندوزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی جمهوری اسلامی ایران ملاقات و مصاحبه کرد.

فصل مشترک دیدگاه های وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، در این ملاقات که با حضور معاون وزیر و رئیس کل سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران انجام شد ، دکتر خاندوزی با اشاره به سیاست خارجی دولت سیزدهم مبنی بر اولویت توسعه روابط با کشورهای همسایه، منطقه و همسو؛ بر ضرورت ایجاد تسهیلات لازم برای ارتقاء و بهبود فعالیت تجار و فعالان اقتصادی دو کشور تاکید کرد.

وزیر اقتصاد و تجارت جهوری قرقیزستان نیز با اشاره به ضرورت توسعه روابط اقتصادی و تجاری بین دو کشور بر ظرفیت های بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در حوزه حمل و نقل کالا به ویژه از راستا بندرعباس به دریای خزر و تمایل کشورهای آسیای میانه برای تقویت کریدور شمال - جنوب تاکید کرد .

آقای آمانگلدی یف همچنین با اشاره به عضویت قرقیزستان و عضویت ناظر ایران در اتحادیه اقتصادی اورآسیا، ظرفیت این اتحادیه اقتصادی برای توسعه روابط تجاری بین دو کشور را حائز اهمیت دانست .

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 آذر 1400 بروزرسانی: 28 آذر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1344

به "فصل مشترک دیدگاه های وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فصل مشترک دیدگاه های وزرای اقتصاد ایران و قرقیزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید