5 برابر شدن اعتبارات توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس نوسازی و تجهیزات مدارس کشور گفت: از سال 96 تا 98، اعتبارات ملی اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان، بیش از 5 برابر شده به نحوی که از 68میلیارد تومان بودجه به 390میلیارد تومان رسیده است.

5 برابر شدن اعتبارات توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان

مهرالله رخشانی مهر 23 فروردین ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گشت خاطرنشان کرد: در سال 98 از هزار کلاس درس خشت و گلی در سطح کشور تنها 174کلاس درس و آن هم تنها در سیستان و بلوچستان باقی ماند، برای حذف این کلاسها، سه استان تعیین از کشور انتخاب شده و تمام تلاش خود را برای حذف آن در حال انجام دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه گفت: در سیستان و بلوچستان همچنان شاهد کلاسهای بلوکی، سنگی، سقف چوبی و غیره هستیم که نیازمند تلاش مضاعف و همراهی خیران مدرسه ساز می باشیم.

رخشانی مهر گفت: براساس پیگیری و برنامه ریزی صورت گرفته، به زودی سامانه رابط خیرین خارج از کشور با سازمان نوسازی مدارس راه اندازی و فعال می شود.

وی اضافه نمود: وزیر آموزش و پرورش در سال جدید 10 بسته تحول را در حوزه آموزش و پرورش ارائه کردند که دو بسته آنها مربوط به نوسازی مدارس است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از این بسته ها، توسعه مشارکت های مردمی است که برنامه ویژه ای در این زمینه در سال جاری داریم و تلاش می کنیم بخش اعظم فعالیت هایمان را به این حوزه سوق دهیم.

رخشانی مهر تاکید کرد: سیستان و بلوچستان در این بسته به صورت ویژه دیده شده است، سال گذشته این استان رتبه سوم جذب مشارکتهای مردمی را در سطح کشور به خود اختصاص داده و تلاش می شود تا این رتبه در سال جاری، به رتبه اول کشور برسد.

رخشانی مهر در زمینه خارج کردن چراغ نفتی ها از مدارس نیز اضافه نمود: در سال 96 مقرر شد تا 7800کلاس درس به سیستم گرمایش و سرمایش استاندارد مجهز شوند و در این راستا برای 3هزار و 335 کلاس درس اقدام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای مابقی نیز بودجه در نظر گرفته شده و اقدامات لازم در دست اقدام می باشد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان نیز گفت: هم اینک 20 هزار کلاس کاربردی در سیستان و بلوچستان داریم که نسبت به متوسط کشوری پایین می باشد و حدود 6 هزار کلاس در سطح استان کم داریم که باید تامین شود.

سرحدی خاطرنشان کرد: سیستان و بلوچستان اولین استان بود که در زمینه نوسازی مدارس سند توسعه طراحی کرد و به کشور ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 50 درصد کلاس های خشت و گلی کشور در استان سیستان و بلوچستان بود که با لطف خداوند در پایان سال گذشته تمامی مدارس خشت و گلی تعطیل شد.

سرحدی تاکید کرد: در زمینه مدرسه اسوه حسنه که متاسفانه اتفاق آتش سوزی در آن بوجود آمد، وظیفه دولت صدور مجوز و نظارت است و مجوز این مدرسه برای مکانی دیگر بود و این مکان مجوز نداشت.

وی اظهار کرد: در سال گذشته 900 مدرسه را نسبت به تامین سیستم سرمایش و گرمایش مناسب تامین کردیم و تا پایان سال جاری بخاری های نفتی جمع آوری می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 375

به "5 برابر شدن اعتبارات توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 برابر شدن اعتبارات توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید