8 عضو مهم بدن که درباره آنها چیزی نمی دانید!

به گزارش مجله چایی، بدن انسان جهانی پر از رمز و راز است که از آن بی خبرید، بعضی اعضای بدن هستند که با وجود کارهای مهمی که انجام میدهند بی اهمیت به چشم می آیند.

8 عضو مهم بدن که درباره آنها چیزی نمی دانید!

ما بسکمک از اعضای بدن خود را نمی شناسیم و ممکن است از وجود برخی اعضا حتی اطلاع هم نداشته باشیم. حال میخواهیم به قسمت هایی از بدن بپردازیم که اغلب اوقات به آنها توجهی نمی کنیم .

1- جعبه تنفس

اگر انگشت شست خود را کمی بچرخانید، یک گودال کوچک مثلثی را در پایه انگشت خواهید دید. این چیزی است که پزشکان آن را Anatomic Snuffbox می نامند.

در این محل شما همیشه می توانید ضربان قلب را احساس کنید، حتی اگر نبض ضعیف باشد. شریان در این قسمت رگ ها فقط توسط پوست و بافت همبند محافظت می شود

2- انگشت شست پا

همه ما می دانیم که این اعضای بدن وجود دارند، اما به ندرت به این فکر می کنیم که ممکن است این قسمت از بدن، یکی از مهم ترین وظایف در بدن ما را انجام دهد.

با توجه به شکل عجیب و غریب انگشت شست پا، شما بی نهایت می توانید در حالت ایستاده بمانید و تعادل داشته باشید. یکی از تفاوت های اصلی بین انسان و سایر پستانداران تعادل می باشد.

3- Glabella (فضای بین دو ابرو)

شرط می بندم حتی فکر نمی کنید که فاصله کوچک بین ابروها نام مخصوص به خود را داشته باشد.

و در عین حال باید بدانید که نام آن گلابلا است و از اعضای بدن است که به شما کمک می کند تا به راحتی در هر لحظه رفلکس (عکس العمل غیر ارادی) خود را بررسی کنید. با انگشت خود چند بار بین ابروها ضربه بزنید. اگر رفلکس های شما درست باشد، در یک چشم تان احساس تنش می کنید و احساس می کنید که می خواهید چشمک بزنید

4- چین زیر زبان

این چین کوچک زیر زبان شما دارای یک عملکرد مهم است. باعث می شود که زبان در دهان متمرکز شود و انعطاف پذیری آن را کمتر می کند.

این توانایی باعث جلوگیری از گلسپوتوز یا بلع خود بخودی زبان می شود. این برای نوزادانی که هنوز قادر به کنترل بدن خود نیستند بسیار مهم است.

5- برآمدگی های لاله گوش

یک واقعیت عجیب در مورد اعضای بدن: نام برآمدگی های کوچک در گوش ما از واژه لاتین تراگو به معنی بز آمده است.

تراگوس به ما کمک می کند تا صداها را از پشت سر بشنویم، آنها را تقویت کنیم و منبع آنها را شناسایی کنیم. آنتی تراگوس نیز با صداهائی که از جلوی ظاهر می شوند، همانند تراگوس عمل می کند

6- لوزه ها

بسکمک از ما در دوران کودکی عمل جراحی معمولی را انجام داده ایم تا لوزه ها را از بین ببریم. این کار باعث شده است که فکر کنیم این اعضای بدن هم شبیه آپاندیس هستند: ارگانیسم اولیه و غیر ضروری، اما این درست نیست.

لوزه ها اولین مانعی هستند که ما را از باکتری ها و ویروس های ترشح لنفوسیت ها محافظت می کنند. هنگامی که آنها ملتهب می شوند و آنها را بر می داریم، بدن هنوز مکانیسم های محافظتی دارد اما با لوزه ها ایمن تر است.

7- کوتیکول ناخن

هر کس که حداقل یک بار در زندگی خود مانیکور انجام داده باشد، کلمه کوتیکول را می داند. این وصله پوستی محکم بر روی ناخن و انگشت است. مردم کوتیکول خود را برش می دهند و ناخن دستان خود را بلندتر می کنند تا زیبا تر به نظر بیاید، اما این کار بسیار خطرناک است.

این اعضای بدن واقعا عملکرد مهمی دارند: آنها از دست ما در برابر باکتری های مضر محافظت می کنند، که به ویژه در شهرهای بزرگ فراوان هستند. اگر باکتری ها بتوانند از طریق یک زخم کوچک ایجاد شده در برش کوتیکول به بدن شما وارد شوند، شستن دست ها دیگر هیچ کمکی به شما نمی کند.

8- Philtrum (فضای بالای لب)

بیشتر متخصصان بر این باورند که philtrum در دوران پیش از میلاد، در بدن انسان ها توسعه یافته و نقش تقویت کننده بو را ایفا می کرده است. امروز ما به چنین حس شدید بویایی نیاز نداریم، اما philtrum هنوز وجود دارد که ما را به یاد ریشه های مان می اندازد.

علاوه بر این، پزشکان می توانند شرایط سلامت نوزاد را با توجه به شکل این قسمت از بدن تشخیص دهند. گاهی اوقات شکل نادرست philtrum می تواند از اوتیسم یا مسائل دیگر خبر دهد.

گروه سلامت خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 17 تیر 1400 بروزرسانی: 17 تیر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1142

به "8 عضو مهم بدن که درباره آنها چیزی نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 عضو مهم بدن که درباره آنها چیزی نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید