ادامه اعتراضات اعطای شهروندی در هند

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اعتراضات در هند امروز دوشنبه در حالی ادامه پیدا کرد که پلیس هند دیروز یکشنبه برای متفرق کردن صدها معترضی که در مخالفت با قانون جدید اعطای شهروندی به مهاجران غیرمسلمان به خیابان های دهلی آمده بودند و خودروها را آتش می زدند، از گاز اشک آور استفاده کرد.

ادامه اعتراضات اعطای شهروندی در هند

شش روز از تصویب این قانون جنجال برانگیز می گذرد و سراسر هند بویژه بخش شرقی آن یعنی جایی که مهاجران مسلمان بنگلادشی حضور پررنگی دارند را اعتراضات خشونت بار فراگرفته است.

سانیل چودهاری، معاون آتش نشانی شهر دهلی بیان نمود که در این روز دست کم چهار اتوبوس را در جنوب دهلی آتش زده اند و دو آتش نشان زخمی شده اند. او گفت به دلیل بسته بودن جاده ها توسط معترضان، امکان انتقال نیروهای زخمی به بیمارستان وجود نداشته است.

در شرق هند نیز بزرگراهی که ایالت بنگال غربی را به آسام وصل می کند، در چند نقطه توسط معترضان با آتش زدن لاستیک ها بسته شد. اینترنت نیز در بخش هایی از بنگال غربی قطع شده است.

دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند می گوید که قانون جدید به اقلیت های مذهبی کشورهای همسایه از جمله هندوها و مسیحیان ساکن بنگلادش، افغانستان و پاکستان که از آزار و اذیت ها گریخته اند، کمک می کند تا بتوانند شهروندی هند را به دست آورند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 106

به "ادامه اعتراضات اعطای شهروندی در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات اعطای شهروندی در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید