اعطای تسهیلات به استارتاپ های پیروز خروج ازشتابدهنده

به گزارش مجله چایی، رئیس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی ریاست جمهوری اعلام تعداد شتابدهنده های دارای تاییدیه در سال قبل را 55 واحد دانست و گفت: برای استارتاپ های پیروز خارج شده از مراکز شتابدهی تسهیلات بلاعوض اعطا می گردد.

اعطای تسهیلات به استارتاپ های پیروز خروج ازشتابدهنده

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران ، مهدی عظیمیان با اشاره به رشد کمی و کیفی تعداد شتابدهنده ها، در بازه زمانی 12 ماهه اخیر، اظهار کرد: توسعه کمی و کیفی شتابدهنده ها پیش نیازی اساسی در جهت افزایش کمی و پویایی استارتاپ ها و کسب و کارهای جدید است و بر این اساس مرکز شتابدهی و نوآوری معاونت علمی سعی دارد تا موانع رشد شتابدهنده ها را مرتفع کند.

وی با بیان اینکه تعداد شتابدهنده های دارای تاییدیه در سال 1398 به 55 واحد افزایش یافته است، ابراز امیدواری کرد که این رقم در امسال با رشد بیشتری همراه باشد.

عظیمیان از اجرای برنامه های کیفی برای ارزیابی مستمر شتابدهنده های فعال اطلاع داد و یادآور شد: در این برنامه، مراکز شتابدهی به صورت دوره ای و در انتها هر فصل مورد ارزیابی قرار می گیرند که در آن تطبیق اقدامات و عملکرد شتابدهنده ها با برنامه های مصوب آنها مورد آنالیز قرار خواهد گرفت.

رییس مرکز شتابدهی نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به بسته حمایتی تدوین شده جهت حمایت از فعالیت این مرکز، اشاره و اظهار کرد: این بسته حمایت اقتصادی به وسیله معاونت علمی به صورت تسهیلات و یا حمایت های بلاعوض در دو بخش تعریف شده است، یک سرفصل حمایت اقتصادی شامل تسهیلاتی می گردد که در قالب تامین هزینه رهن فضای کاری و به صورت قرض الحسنه به آنها پرداخت می گردد.

عظیمیان در ادامه گفت: همچنین به ازای استارتاپ های پیروز خروجی از شتابدهنده، مبالغ بلاعوضی نیز به شتابدهنده های عضو مرکز تخصیص می یابد که این مبلغ حداکثر به 20 استارتاپ پیروز خروجی اعطا می گردد.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 430

به "اعطای تسهیلات به استارتاپ های پیروز خروج ازشتابدهنده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات به استارتاپ های پیروز خروج ازشتابدهنده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید