هزینه اجرای مصوبه مجلس درباره دانش بنیان ها قابل تامین است

به گزارش مجله چایی، تهران (پانا) - مصوبه مجلس درباره جهش فراوری دانش بنیان پس از چندین جلسه چکش کاری در صحن علنی و ساعت ها رسیدگی در کمیسیون آموزش و تحقیقات هفته گذشته برای طی فرایند قانونی به شورای نگهبان ارسال شد و روز گذشته معاون اول رئیس جمهوری طی نامه ای به شورای نگهبان هزینه های طرح جهش فراوری دانش بنیان را قابل تامین برشمرد و بیان کرد این مصوبه از حیث اقتصادی و قانونی ملاحظات اجرایی دولت را برآورده می سازد.

هزینه اجرای مصوبه مجلس درباره دانش بنیان ها قابل تامین است

به گزارش خانه ملت، در تدوین و آنالیز طرح جهش فراوری دانش بنیان، وکلای مردم در خانه ملت اهدافی مانند اشتغالزایی، یاری به استارتاپ ها، توسعه فعالیت دانش بنیان ها و مقابله با آثار سوء تحریم ها را پیگیری و اقداماتی نظیر پرداخت تعهدات اقتصادی معوق دستگاه های اجرایی به دانش بنیان ها، اضافه شدن 3 هزار میلیارد تومان به سرمایه کنونی صندوق نوآوری و شکوفایی، امکان هزینه بخشی از عایدی و امکانات مؤسسات، نهادهای عمومی غیردولتی برای دانش بنیان ها و... را به عنوان مهم ترین حمایت ها در این مصوبه قرار دادند.

سال 1389 آخرین بار بود که قانونی برای حمایت از فعالیت شرکت های دانش بنیان تدوین شد و پس از آن هیچ قانونی نوشته نشد حال آنکه حوزه تکنولوژی، علم، فناوری و دانش بنیان مرتبط به آن به صورت مستمر در حال تغییر است این شرایط موجب شد که از ابتدای شکل گیری مجلس یازدهم و در 4 تیرماه 99 ، یعنی کمتر از یک ماه از آغاز فعالیت مجلس یازدهم طرح جهش فراوری دانش بنیان اعلام وصول و ساعت های بسیاری بر روی آن کار کارشناسی صورت گرفت.

بهارستان نشینان در مصوبه جهش فراوری دانش بنیان کوشش کردند که بیش از 101 چالش شرکت های دانش بنیان را شناسایی و برای برطرف مسائل پیش روی شرکت های استارتاپی راهکارهای مناسب را پیش بینی نمایند. با تائید این مصوبه از سوی شورای نگهبان و اجرای درست دولت شرکت های دانش بنیان از حاشیه به متن فراوری می آیند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1423

به "هزینه اجرای مصوبه مجلس درباره دانش بنیان ها قابل تامین است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه اجرای مصوبه مجلس درباره دانش بنیان ها قابل تامین است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید