افغانستان: دولت اسلام آباد با گروه های تروریستی بدون تبعیض مبارزه کند

به گزارش مجله چایی، وزارت خارجه افغانستان از دولت پاکستان خواست تا با همه گروه های تروریستی به طور مشترک و بدون تبعیض مبارزه کند.

افغانستان: دولت اسلام آباد با گروه های تروریستی بدون تبعیض مبارزه کند

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، وزارت خارجه افغانستان در واکنش به اظهارات شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان تاکید نمود که تحریک طالبان پاکستان در افغانستان هسته گذاری نشده است و در خاک این کشور نیز فعالیت ندارد.

بیانیه می افزاید: این گروه، براساس سیاست امنیت ملی جمهوری اسلامی افغانستان، در کنار سایر گروه های تروریستی، دشمن صلح، ثبات و رفاه در افغانستان و منطقه شناخته شده است و دولت افغانستان علیه این گروه تروریستی مانند سایر گروه های تروریستی بدون هرنوع تبعیض مبارزه می نماید.

وزارت خارجه افغانستان گفت: این کشور همیشه بر عملی شدن قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل و توافقنامه صلح قطر مبنی بر قطع روابط طالبان با سایر گروه های تروریستی منطقه ای و بین المللی از جمله تحریک طالبان پاکستان، لشکر طیبه، جیش محمد، تحریک اسلامی ازبکستان، تحریک اسلامی ترکستان شرقی، القاعده و داعش تاکید نموده است.

بیانیه در ادامه نیز تاکید نمود: به منظور تامین صلح پایدار در افغانستان و تضمین ثبات و رفاه در منطقه، جمهوری اسلامی افغانستان از همه کشورها به ویژه پاکستان می خواهد تا علیه گروه های تروریستی بصورت مشترک، یکسان و بدون تبعیض برخورد کند.

دولت افغانستان اضافه نمود: نباید اجازه داد که این گروه ها که باهم پیوند نزدیک و سازمان یافته دارند در تبانی با یکدیگر امنیت و ثبات کشورهای ما را به مخاطره اندازند.

دولت های افغانستان و پاکستان همیشه در سال های گذشته یکدیگر را به حمایت از تروریسم و برخورد تبعیض آمیز با گروه های مخالف متهم نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1147

به "افغانستان: دولت اسلام آباد با گروه های تروریستی بدون تبعیض مبارزه کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افغانستان: دولت اسلام آباد با گروه های تروریستی بدون تبعیض مبارزه کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید