انگلیس اتحادیه اروپا را به آنالیز دقیق تر فعالیت های ماهیگیری تهدید کرد

به گزارش مجله چایی، در پی توقیف یک شناور انگلیسی از سوی فرانسه، دولت انگلیس اظهار داشت که تصمیم به سخت گیری بیشتر در قبال فعالیت های دریایی اتحادیه اروپا دارد.

انگلیس اتحادیه اروپا را به آنالیز دقیق تر فعالیت های ماهیگیری تهدید کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت انگلیس امروز (آدینه) در واکنش به تنش های اخیر در پی توقیف یک شناور این کشور از سوی فرانسه، اظهار داشت که میخواهد فعالیت های ماهیگیری اتحادیه اروپا را با دقت بیشتری آنالیز کند.

بعلاوه خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: دولت انگلیس می گوید اگر فرانسه به وعده خود برای اعمال تحریم علیه لندن عمل کند انگلیس نیز فرایند رسیدگی به مناقشات را شروع خواهد نمود.

سخنگوی دولت انگلیس نیز پس از ملاقات دیوید فراست معاون وزیر کشور انگلیس در امور برگزیت و ماروس سفکوویچ معاون امور بین سازمانی رئیس کمیسیون اروپا گفت: وزیر برگزیت در این ملاقات به روشنی اعلام کرد که اگر فرانسه طبق اعلام خود در تاریخ 2 نوامبر (11 آبان) تحریم های انگلیس را عملی کند، دولت انگلیس نیز اتحادیه اروپا را در جریان نقض توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) قرار می دهد.

بنابر اعلام این مقام انگلیسی، دولت این کشور هم اکنون در حال آنالیز امکان رسیدگی به نقض توافقنامه تجارت و همکاری (TCA) و سایر پاسخ های عملی است.

از بهمن ماه گذشته که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج شد، نزاع میان لندن و پاریس بر سر حق ماهیگیری ادامه دارد. اردیبهشت ماه گذشته اختلافات دو طرف در آب های اطراف جزیره جرسی بالا گرفت و در پی آن حدود 100 کشتی فرانسوی اطراف این جزیره را محاصره کردند.

صبح روز گذشته وزارت دریانوردی فرانسه یک قایق ترال (قایق های بزرگ کف روب) انگلیس را توقیف کرد و به یک کشتی دیگر نیز به صورت شفاهی هشدار داد.

پیش از این، فرانسه هشدار داده بود که در صورت حل نشدن اختلافات دو کشور بر سر مجوز های ماهیگیری، قایق های انگلیسی حق ورود به آب های فرانسه را نداشته و پاریس کنترل قایق ها و کامیون های انگلیسی را تشدید می نماید.

در مقابل، انگلیس تهدید های فرانسه را نامتناسب و نقض قوانین بین المللی و توافقات تجاری می داند و پس از اعلام توقیف یک شناور انگلیسی از سوی فرانسه دولت انگلیس تهدید نموده بود که اگر فرانسه به این اقدامات خود ادامه دهد، لندن نیز تلافی خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1321

به "انگلیس اتحادیه اروپا را به آنالیز دقیق تر فعالیت های ماهیگیری تهدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انگلیس اتحادیه اروپا را به آنالیز دقیق تر فعالیت های ماهیگیری تهدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید