ایران هفتمین دارنده تکنولوژی قطعه چشمی در دنیا

به گزارش مجله چایی، به همت مبتکران جوان شیرازی قطعه چشمی را طراحی و ساختند که سرعت اعلام خطر در تاسیسات پرخطر را به سرعت نور رسانده است.

ایران هفتمین دارنده تکنولوژی قطعه چشمی در دنیا

به گزارش از ، جمعی از مخترعان و مبتکران جوان شیرازی در شرکتی دانش بنیان برای نخستین بار در ایران قطعه چشمی را طراحی و ساختند که سرعت اعلام خطر در تاسیسات پرخطر را به سرعت نور رسانده است.

احمد موذنی افزود: در این قطعه ساخته شده زمان تشخیص شعله و اعلام آن به سیستم های حفاظتی به سرعت نور رسیده است.

او افزود: این قطعه میتواند با امواج ماورابنفش، مادون قرمز، صدا و تصویر شعله رابه محض دریافت آن در شبانه روز به سیستم های حفاطتی برای جلوگیری از آتش سوزی و خطر اعلام می شود.

موذنی شرح داد: علاوه بر این چشمی قادر است تغییرات شعله را که با چشم قابل دیدن نیست و در بسیاری موارد در صنایع سیمان و ذوب آهن میتواند محصول نهایی را خراب کند تشخیص و به سرعت اعلام کند.

او گفت: باساخت این چشمی ها ایران پس از آمریکا، سوییس، آلمان، ژاپن، کانادا و انگلیس هفتمین کشور دارنده تکنولوژی ساخت این چشمی است.

موذنی با بیان اینکه ایران سالانه به 600 چشمی نیاز دارد و این شرکت دانش بنیان توان تولید صد درصد آن را دارد، افزود: در دوسال گذشته 450 چشمی ساخته است.

مخترع این چشمی گفت: این قطعه تا کنون 4 مدال طلا از مسابقات اختراعات اروپا، مسابقات جهانی اختراعات اندونزی، نشان ویژه اختراعات هند و ارزشمندترین اختراع ایران در سال 2017 از سوی سازمان wipa را کسب کرده است.

منبع:صداوسیما

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 281

به "ایران هفتمین دارنده تکنولوژی قطعه چشمی در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران هفتمین دارنده تکنولوژی قطعه چشمی در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید