بازدید از غارهای عجیب جزیره الفانتا ، سفرنامه هند (قسمت سوم)

به گزارش مجله چایی، تماشای ترین جای بمبئی جزیره الفانتا و غارهای الفانتا (elephanta caves) است. جزیره ای اسرارآمیز در ده کیلومتری ساحل بمبئی که رفت و برگشت به آن به وسیله قایق امکان پذیر است و این مجذوب کننده ترش هم نموده. مسیر رفت یک ساعت، یکی دو ساعت طی کردن فاصله اسکله قایق ها و مسیری که با بالا رفتن از تعداد زیادی پله راهرو مانند که در دو طرفش بساط سوغاتی فروشان هندی است و ملاقات از مجموعه غارها و بازگشت که روی هم تقریبا چهار ساعت زمان احتیاج دارند. دیشب قطار های بمبئی به جیپور (Jaipur) را چک نموده ایم. مسافت بمبئی تا جیپور بسیار زیاد است و سریع ترین قطار حدود 15 ساعت در راه است. صبح با یاری آمادی از یک سایت دولتی هند با هزینه کمتر قطار ساعت 6 عصر را رزرو می کنیم اما شماره صندلی در بلیط تعیین نمی گردد و باید یک ساعت قبل از حرکت قطار در ایستگاه باشیم و صندلی هایمان را تعیین کنیم. آمادی می گوید در اداره سازمان راه آهن بمبئی می توانیم بلیت های جهانگردی تهیه کنیم که صندلی های مخصوص جهانگرد ها را در قطار در اختیارمان بگذارند. فردوس لطف می نماید و ما را به محل مورد نطر می برد اما گویا برای قطارهای امروز بلیط جهانگردی صادر نمی گردد. تصمیم می گیریم شانس مان را برای تماشا الفانتا کیوز امتحان کنیم تا قبل از حرکت قطار نادیده از بمبئی نرویم. تماشا جزیره و غارهای الفنتا حداقل 3-4 ساعت زمان ببرد و با یک حساب سرانگشتی متوجه می شویم یا باید از خیر الفانتا بگذریم یا باید این قطار را کنسل کنیم و با قطار دیگری برویم، که خب ما دومی را انتخاب می کنیم.

بازدید از غارهای عجیب جزیره الفانتا ، سفرنامه هند (قسمت سوم)

غارهای جزیره الفانتا

غارهای جزیره الفانتا مجموعه غارهایی هستند که در قرن های 5 تا 8 میلادی به اشکال و تمثال های خدایان هندو و بودا روی سنگ کنده کاری شده اند. خلق چنین آثاری در دل سنگ و کوه به دست انسان حیرت آور است. این جزیره و مجموعه غارها پس از قرن ها و سالها بی توجهی در نهایت در سال 1987 میلادی به ثبت جهانی رسیدند. اگر به این جزیره می روید مراقب میمون های ساکن آن باشید که مشهورند به دزدی از وسایل مسافران!

خداحافظی از بمبئی، همراه با بدرقه ای گرم ...

ساعت یازده شب، اینجا ایستگاه را ه آهن بمبئی است و صدا به صدا نمی رسد. راهی جیپور رنگارنگ هستیم و باید با بمبئی و مزه های خوب مهمان نوازی هایش خداحافظی کنیم.

منبع: همگردی
انتشار: 15 دی 1401 بروزرسانی: 15 دی 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1637

به "بازدید از غارهای عجیب جزیره الفانتا ، سفرنامه هند (قسمت سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید از غارهای عجیب جزیره الفانتا ، سفرنامه هند (قسمت سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید