تور پاتایا: جاذبه های فرهنگی پاتایا

به گزارش مجله چایی، پاتایا و آثار تاریخی

اگر تنها هدف شما از سفر به پاتایا، اقامت در محیطی کاملا آرام و بدون حضور دیگران و تاب خوردن در ننوهای ساحلی در سکوت مطلق است، بهتر است برنامه سفر خود به پاتایا را کنسل کنید. پاتایا، یک مرکز توریستی بسیار مشهور در سراسر جهان است که سالانه بیش از 10 میلیون توریست به آن مراجعه می نمایند. اگر چه بعضی موارد حاشیه ای سبب شده تا نام این شهر در بین توریستان مترادف با معانی خاصی باشد، اما باید پذیرفت که در سال های اخیر مسوولان توریستی پاتایا کوشش نموده اند تا این شهر را به یک مرکز فرهنگی مهم تبدیل نمایند که اصلی ترین جاذبه های آن را می توان رستوران ها و کافه های متعدد و متنوع، مراکز خرید و پاساژهای بسیار بزرگ و … دانست. در سال های اخیر شاهد رشد جاذبه های فرهنگی و خانوادگی در این شهر و تاسیس رستوران های بین المللی متعددی هستیم که نشان از تغییر سیاست های مسوولان توریستی این شهر دارد. با خبرنگاران همراه باشید تا آثار فرهنگی پاتایا را مرور کنیم.

تور پاتایا: جاذبه های فرهنگی پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

این شهر در نزدیکی خلیجی به نام (Aoپاتایا) که به شکل هلالی در حاشیه دریا قرار گرفته است، ساخته شده و یکی از قدیمی ترین تفرج گاه های دریایی تایلند محسوب می گردد که مراکز تفریحی آن در سال 1960 میلادی تاسیس شد. از آن روزگار تا امروز بخش های شمالی پاتایا (پاتایاNeua) بیشتر به علت دارا بودن مراکز خرید و بازار معروفیت داشته و بخش پاتایای جنوبی (پاتایا Tai) به علت وجود کافه ها، کلوپ ها و … معروفیت دارد. یکی از مشهورترین سواحل بخش جنوبی پاتایا (Hat Dongtan) بوده و بخش (Naklua) در ساحل (Wong Amat) واقع در شمال پاتایا دارای محیطی آرام تر و خلوت تر است. البته برای تماشا برترین سواحل این منطقه باید به (KoSamae San) رفت که جزیره ای کم عرض و بسیار مناسب برای شنا و زیر آبی به یاری لوله های تنفسی که خارج از سطح آب قرار دارند(snorkelling) محسوب می گردد. ساحل (Hat Nahng Ram) نیز از دیگر سواحل خوب پاتایا است که در فاصله 35 کیلومتری جنوب این شهر قرار گرفته است.

تماشای بنای مذهبی تمام چوبی

ساختمان (Sanctuary of Truth) به معنی محراب حقیقت، یکی از عجیب ترین بناهای دنیا محسوب می گردد که در ساخت آن، تنها و تنها از چوب استفاده شده و حتی میخ آهنی نیز در ساختمان آن وجود ندارد. این بنا رو به اقیانوس و دارای چشم انداز و چشم اندازی بی نهایت زیبا بوده و نام این مجموعه یعنی محراب حقیقت را می توان برترین توصیف برای نمای زیبای این مجموعه محسوب کرد. این بنا یکی از مهم ترین بناهای فرهنگی و مذهبی پاتایا به شمار می رود. ساخت و تاسیس این بنای خارق العاده مدیون فردی به نام (LekViriyaphant) است که یک میلیونر تایلندی محسوب می گردد که با هدف جلوگیری از زوال و انقراض سبک سنتی و باستانی معماری تایلندی، این بنا و آثار مشابه دیگری را (در نزدیکی بانکوک) تاسیس کرد. در این سازه تمام چوب ها با دست تراشیده و بریده شده اند و در ساخت آن فقط از روش های سنتی استفاده می گردد. ساخت این مجموعه در سال 1981 شروع شده و هنوز به انتها نرسیده است.

تمامی بخش های بیرونی این بنای چوبی به ارتفاه 105 متر با تصاویر و تندیس های اساطیر و شخصیت های اسطوره ای و مذهبی جنوب و شرق آسیا تزئین شده است. در حقیقت این بنا را می توان تجسم شکوه، عظمت و اتحاد فرهنگ ها و مذاهب مختلف شرق و جنوب شرقی آسیا محسوب کرد که در زیر یک سقف گرد هم آمده اند. برای تماشا این بنا باید به طور اجباری در قالب تورهای آن شرکت کنید که هر سی دقیقه یک بار وارد بنا می شوند. نمایش سنتی تایلند هر روز در ساعات 11 و نیم صبح و 3 و نیم بعد از ظهر صورت گرفته و شما در سفر به پاتایا به راحتی با اجاره تاکسی یا موتورهای مسافربر و با پرداخت 50 تا 70 بات می توانید به این ساختمان بروید. این مکان در فاصله 1 کیلومتری پائین (Soi 12 off ThNaklua) و سه کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است.

منبع: الی گشت
انتشار: 25 فروردین 1401 بروزرسانی: 25 فروردین 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1458

به "تور پاتایا: جاذبه های فرهنگی پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور پاتایا: جاذبه های فرهنگی پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید