بانک اطلاعاتی فعالان و صادرکنندگان بخش خدمات تشکیل می گردد

به گزارش مجله چایی، هفته گذشته رئیس سازمان توسعه تجارت از از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه تشخیص ارز حاصل از صادرات خدمات و صدور گواهی صادرات خدمات اطلاع داد.

بانک اطلاعاتی فعالان و صادرکنندگان بخش خدمات تشکیل می گردد

حمیدزادبوم، تاکید نمود این اقدام منجر به قدرتمند شدن بخش های مختلف خدمات ایران در بازارهای بین المللی خواهد شد.

به همین منظور، اعضای کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق ایران، ظهر دیروز میزبان سهراب سلیمی، سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت بودند تا به آنالیز دستور العمل اجرایی نحوه تخصیص ارز حاصل از صادرات خدمات بپردازند.

سلیمی در این نشست با تاکید بر اینکه در حال حاضر، ظرفیت ایران در حوزه خدمات بسیار بالاست و تقاضا هم برای خدمات ایران از جمله آثار خلاق وجود دارد، گفت: یکی از مهمترین وظایف سازمان توسعه تجارت، دلگرم کردن فعالان و صادرکنندگان حوزه خدمات است. به خصوص اینکه تجارت خدمات نقش حایز اهمیتی در تقویت اقتصاد ایفا می نماید.

سرپرست دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت بر نقش و اهمیت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در اجرای آیین نامه ابلاغی سازمان توسعه تجارت تاکید نمود: اتاق ایران به عنوان بازوی اجرایی سازمان توسعه تجارت، نقش حایز اهمیتی در اجرای این آیین نامه دارد.

او در همین زمینه توضیح داد: در حوزه صادرات، بعضا شاهد هستیم که بعضی از صنوف هنوز بیش از یک تشکل صادراتی دارند که در این حوزه، اتاق ایران می تواند نقش حایز اهمیتی برای هماهنگی و یکپارچه شدن تشکل های صادراتی ایفا نماید.

او همچنین به خلا قوانین و مقررات در حوزه صادرات خدمات اشاره نمود و ادامه داد: صادرات خدمات، موضوع جدیدی در تجارت است و به همین دلیل هنوز شاهدیم در ادبیات تجاری کشور، همان نگاهی که به صادرات کالاها وجود دارد، در حوزه صادرات خدمات هم حکمفرماست؛ در حالی که باتوجه به ارزآوری قابل توجه صادرات خدمات، باید ظرفیت های این حوزه به درستی شناخته گردد.

سلیمی توضیح داد: یکی از مهم ترین اقدامات دفتر توسعه صادرات خدمات و محصولات دانش بنیان سازمان توسعه تجارت پس از ابلاغ دستورالعمل اجرایی نحوه تشخیص ارز حاصل از صادرات خدمات، تشکیل بانک اطلاعاتی فعالان و صادرکنندگان این حوزه است.

او همچنین با توجه به مطرح شدن بعضی نکات از سوی حاضران در نشست، بازاریابی و ارایه تسهیلات را به عنوان دیگر اولویت های سازمان توسعه تجارت برای حمایت از صادرکنندگان حوزه خدمات عنوان و بیان نمود که دو معاونت توسعه صادرات کالا و خدمات و همچنین توسعه بازارهای صادراتی سازمان توسعه تجارت نقش حایز اهمیتی در این حوزه ایفا خواهند کرد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 704

به "بانک اطلاعاتی فعالان و صادرکنندگان بخش خدمات تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک اطلاعاتی فعالان و صادرکنندگان بخش خدمات تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید