آنالیز فرصت ها و چالش های قراداد 25 ساله ایران و چین در حوزه های مختلف

به گزارش مجله چایی، دفتر مطالعات راهبردی رونق فراوری دانشگاه امام صادق به منظور آنالیز و شناسایی ظرفیت های کشور در مورد تحقق رونق فراوری با موضوع قرارداد 25 ساله ایران و چین، به آنالیز ابعاد مالی این قرارداد پرداخته و اقدام به انتشار گزارشی با عنوان آنالیز جامع قرارداد 25 ساله ایران و چین نموده است.

آنالیز فرصت ها و چالش های قراداد 25 ساله ایران و چین در حوزه های مختلف

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

این گزارش، راهبرد های موثر برای بهره مندی حداکثری ایران از منافع این توافق را در 5 حوزه تجارت خارجی، صنعت خودرو، صنعت نفت و انرژی، صنعت فناوری و اطلاعات و تامین مالی آنالیز نموده است.

برای نمونه در حوزه فناوری و نوآوری، گسترش همکاری های دانشگاهی ، اولویت دادن به دانش بنیان ها، شتاب دهی اکوسیستم و فراهم سازی بسترهای تامین مالی به عنوان مهم ترین راهبردهای مورد توجه از سوی ایران در این توافق 25 ساله است تا بتواند حداکثر ظرفیت را در حوزه ارتقای فناوری و توسعه دانش بنیان ها رقم زند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران،روز گذشته وانگ ایی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین در ادامه سفر منطقه ای خود در راس هیاتی به تهران سفر و با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ملاقات و گفت وگو کرد. در این ملاقات سند جامع همکاری های 25 ساله ایران و چین امضا شد.

در همین خصوص بیانیه ای از سوی وزرای خارجه دو کشور صادر شد.

در این بیانیه آمده است: در سال 1394 جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر نموده و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند. بعد از رایزنی ها و مذاکرات روز 7 فروردین 1400 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین را در زمینه های مختلف از جمله مالی، فرهنگی و غیره مورد بحث قرار داده است.

این بیانیه می افزاید: معتقدیم این سند بیش از پیش توسعه مداوم و مشارکت جامع راهبردی ایران و چین را ترویج خواهد نمود و برای دو ملت سعادت خواهد آفرید.

متن کامل گزارش آنالیز جامع قرارداد 25 ساله ایران و چین را از اینجا می توانید دانلود کنید.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 26 فروردین 1400 بروزرسانی: 26 فروردین 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1007

به "آنالیز فرصت ها و چالش های قراداد 25 ساله ایران و چین در حوزه های مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز فرصت ها و چالش های قراداد 25 ساله ایران و چین در حوزه های مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید