برگزاری نخستین نمایشگاه دورهمی لوگوتایپ در حوزه هنری استان اردبیل

به گزارش مجله چایی، مدیر هنری نمایشگاه لوگوتایپ گفت: 230 اثر لوگوتایپ در اولین نمایشگاه دورهمی لوگوتایپ ها در معرض دید علاقه مندان نهاده شد.

برگزاری نخستین نمایشگاه دورهمی لوگوتایپ در حوزه هنری استان اردبیل

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی لوگو از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی لوگو و آرم تجاری تا برندینگ حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

به گزارش خبرنگاران اردبیل، حجت مجرد مدیر هنری نمایشگاه لوگوتایپ اظهار کرد: این نمایشگاه از 27 اردیبهشت تا 3 خرداد ماه 1400 در حوزه هنری استان اردبیل و با رعایت پروتکل های بهداشتی دایر خواهد بود.

وی اظهار داشت: اهمیت نوشتار در ثبت و ضبط و ماندگاری تاریخ و تمدن بشری بر کسی پوشیده نیست اما گرایش های نو و کاربردهای نوین نوشتار در دنیای معاصر را باید به مخاطب معرفی کرد و نباید از یاد برود که توجه به تایپ و نوشتار در قالب نشان های نوشتاری و سایر کاربردهای آن در تبلیغات محیطی و رسانه های جدید جزو کارنمودهای امروزین دیزاین می تواند باشد. همچنین باید برای کارنمودهای جدید نوشتار اندیشه کرد و طرح و ایده داشت.

مجرد بیان نمود: این نمایشگاه ابتدا صرفاً در قالب گردآوری آثار مدعوین تدوین شده بود که در فرایند دریافت آثار با ابراز علاقه مندی تعدادی از طراحان جوان مبنی بر حضور در این رخداد، بخش فراخوان عمومی به آن اضافه شد که خوشبختانه با استقبال خوب جوانان روبرو شد.

وی توضیح داد: مهم ترین اعتبار این نمایشگاه حضور اساتید به نام و برجسته عرصه لوگوتایپ و نشان های نوشتاری است که باعث انگیزه بخشی به تیم برگزار نماینده و جوانان است.

مدیر هنری نمایشگاه لوگوتایپ ادامه داد: با توجه به این که بنده سال ها است در کسوت معلمی گرافیک کوشش می کنم، هدف اصلی از راه اندازی چنین رخدادی را اعتباربخشی آموزشی، هدفمندسازی فعالیت های تخصصی جوانان علاقه مند به عرصه تایپ و نوشتار و همچنین انگیزه بخشی به آنان برای فعالیت بیشتر و گسترده تر می دانم.

مجرد اضافه نمود: گردهمایی آثار اساتید و هنرمندان برجسته عرصه تایپ و نوشتار در کنار کار جوانان می تواند فرصتی برای آموزش و تجربه اندوزی و کسب انرژی مثبت و موثر باشد.

وی اضافه نمود: برپایی این نوع نمایشگاه با رویکرد تخصصی صرفاً در قالب نشانه های نوشتاری شاید به ندرت رخ داده باشد، چرا که مرسوم نیست نمایشگاهی از نشانه های نوشتاری به این شکل برگزار گردد.

مدیر هنری نمایشگاه لوگوتایپ اظهار کرد: این رخداد می تواند مجالی برای معرفی این گرایش مهم در عرصه طراحی گرافیک باشد به ویژه اینکه سال جاری از طرف شورای جهانی دیزاین سال دیزاین برای همه اعلام شده است. پس ضروری است دیزاین را به میان مردم برد و باید به خاطر داشت که وظیفه طراحان است که گرافیک و لزوم آن را به مخاطب یادآور شوند و با طراحی و دیزاین خود زندگی و شرایط بهتری برای مردم فراهم نمایند.

مجرد اظهار کرد: هرچند که ممکن است بخش اندکی از مردم با کاربرد و اهمیت نوشتار در برندسازی آشنا باشند ولی کوشش برای توسعه اجتماعی مفاهیم و کارنمودهای گرافیک وظیفه تک تک هنرمندان است بنابراین باید نیازهای - تصویری و نوشتاری- اجتماع را شناخت و دیزاین مناسب و درخور شأن آن را ارائه کرد.

وی گفت: بنا به اهداف برگزاری این نمایشگاه سعی شده است تا حد امکان از نشانه نوشته های فارسی در نمایشگاه استفاده گردد که برای این منظور در اواخر سال 98 کارگاه عملی طراحی لوگوتایپ به صورت ابتکاری برای طراحی عناوین مشاهیر، نام آوران و حتی اسامی محلات قدیمی و شخصیت های هنری، مذهبی و ورزشی و اجتماعی شهر اردبیل تشکیل شد تا جوانان در قالب طراحی نشانه نوشته، امضاء، بام نوشته و ... به طراحی اسامی خاص بپردازند و این آثار را به بستر عمومی بکشانند. بنابراین تعدای زیادی آثار با مضامین فوق فراوری شد که بخش اندکی از آن ها در این نمایشگاه حضور دارند.

مدیر هنری نمایشگاه لوگوتایپ توضیح داد: با توجه به اهداف و اولویت آموزشی و محدودیت های موجود دبیرخانه تصمیم گرفت از تمامی شرکت نمایندگان حداقل یک و حداکثر پنج اثر در این نمایشگاه حضور داشته باشد. در نهایت از تعداد کل آثار (حدود 415 اثر) رسیده به دبیرخانه که از 89 هنرمند بود، تعداد 230 اثر در نمایشگاه ارائه شد.

مجرد اظهار داشت: هیچ نیازی برای حضور فیزیکی برای بازدید آثار نیست و دبیرخانه سعی نموده است در بسترهای مختلف رسانه ای اقدام به انتشار و نمایش این رخداد نماید که البته بستر اصلی ارائه آثار در سایت انجمن هنرهای تجسمی اردبیل خواهد بود و به موازات آن سعی خواهد شد به وسیله صفحه های تلگرام، اینستاگرام و واتساپ اطلاع رسانی های لازم به صورت تصویری در اختیار شرکت نمایندگان، مخاطبان و علاقمندان و اساتید مدعو قرار گیرد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری استان اردبیل، خانه فرهنگ و هنر اردبیل، انجمن هنرهای تجسمی اردبیل و موسسه فرهنگی هنری نشان نقره ای برگزار گردید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 خرداد 1400 بروزرسانی: 4 خرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1075

به "برگزاری نخستین نمایشگاه دورهمی لوگوتایپ در حوزه هنری استان اردبیل" امتیاز دهید

1 کاربر به "برگزاری نخستین نمایشگاه دورهمی لوگوتایپ در حوزه هنری استان اردبیل" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نخستین نمایشگاه دورهمی لوگوتایپ در حوزه هنری استان اردبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید