ترکیه به لیبی نیرو اعزام می نماید

به گزارش مجله چایی، فارس نوشت: یک منبع آگاه می گوید، دولت ترکیه به دلیل نگرانی از پیشروی ارتش ملی لیبی به سمت طرابلس، فرایند صدور مجوز نیروی نظامی به لیبی را تسریع می نماید.

ترکیه به لیبی نیرو اعزام می نماید

برای دیدن سواحل زیبای مدیترانه با سفر ارزان به آنتالیا همراه باشید.

بعد از انتشار گزارش هایی مبنی بر تصمیم دولت ترکیه برای استفاده از گروه های مسلح در سوریه، جهت حمایت نظامی از دولت وفاق ملی لیبی، اکنون خبر می رسد که آنکارا به دنبال تسریع صدور مجوز اعزام نیرو به لیبی است.

خبرنگار میدل ایست آی امروز (شنبه) در صفحه توئیتر خود نوشت: دولت ترکیه میخواهد لایحه مجوز استقرار [نیروی نظامی] در لیبی را تسریع کند و هفته آینده آن را به مجلس ارائه کند.

بر این اساس، دولت ترکیه لایحه مجوز اعزام نظامی به لیبی را روز دوشنبه به مجلس این کشور ارائه می نماید و روز سه شنبه نیز برای تصویب آن در صحن علنی رأی گیری می گردد.

این خبرنگار همچنین شرح داد که علت تصمیم آنکارا برای تسریع فرایند اعزام نیرو به لیبی، نگرانی آن از پیشروی نیروهای گروه موسوم به ارتش ملی لیبی به سرکردگی خلیفه حفتر به سمت طرابلس است.

دولت وفاق ملی لیبی و ترکیه روز 27 نوامبر (چهارشنبه ششم آذر) دو یادداشت تفاهم در زمینه همکاری امنیتی و مناطق دریایی امضا کردند که با واکنش شدید مصر، قبرس و یونان روبرو شد و متعاقب آن یونان از اخراج سفیر این دولت از اطلاع داد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز تا کنون چند بار بر آمادگی کشورش برای اعزام نظامی به لیبی تاکید نموده و گفته هر زمان دولت طرابلس بخواهد، آنکارا به آنها یاری نظامی می نماید. روز پنجشنبه نیز دولت وفاق ملی لیبی به ریاست فائز السراج رسما از دولت ترکیه خواست از این کشور پشتیبانی نظامی نماید.

رسانه های خبری بلومبرگ و میدل ایست آی نیز روز گذشته به نقل از منابع مختلف از جمله مسئولان دولتی ترکیه و طرابلس، اطلاع دادند که آنکارا میخواهد علاوه بر استفاده از گروه های معارض سوری برای حمایت از دولت السراج، میخواهد نیروی دریایی خود را به آب های طرابلس اعزام کند.

لیبی در حال حاضر بین دو مرکز قدرت تقسیم شده است. یکی از آن ها دولت مستقر در طرابلس که از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده و مورد حمایت ترکیه قرار گرفته است و دیگری دولتی که در شهر طبرق در شرق لیبی مستقر است و از سوی امارات عربی متحده، عربستان سعودی و چند کشور اروپایی حمایت می گردد.

نیروهای شرق لیبی از ماه ها پیش تحت فرماندهی حفتر، در کوشش هستند تا طرابلس را به تصرف خود درآورند. فایز سراج نخست وزیر دولت طرابلس می گوید برای دفاع از شهر چاره ای ندارد جز آنکه از ترکیه یاری بگیرد.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 140

به "ترکیه به لیبی نیرو اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه به لیبی نیرو اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید