کوشش دولت کانادا برای محکوم کردن ایران در سازمان ملل

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از تورنتو سان، دنیل جین، معاون سابق وزارت خارجه کانادا در یادداشتی ارسالی به استفان دیون، وزیر خارجه این کشور، از کوشش های دولت لیبرال کانادا در راستای تدوین قطعنامه ضد ایرانی با ماهیت اعتراض به وضع حقوق بشر در کشورمان به منظور ارائه به مجمع عمومی سازمان ملل که قرار است در پاییز امسال برگزار گردد، اطلاع داد.

کوشش دولت کانادا برای محکوم کردن ایران در سازمان ملل

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

لازم به ذکر است این چهاردهمین سال متوالی است که دولت کانادا با تدوین چنین قطعنامه هایی علیه ایران، کره شمالی و سوریه شرایط حقوق بشر در این کشورها را زیر سوال برده و آن را محکوم می نماید.

به نوشته تورنتو سان، این رویه طی سالهای گذشته توسط دولت لیبرال کانادا اتخاذ شده و احتمالا در دولت تازه کار جاستین ترودو که خواستار برقراری مجدد روابط دیپلماتیک با کشورمان است، نیز ادامه خواهد یافت.

در همین حال، سخنگوی وزارت خارجه کانادا ادعا نموده که لحن قطعنامه سال جاری، منعکس کننده آخرین شرایط حقوق بشر در ایران خواهد بود.

در قطعنامه تصویب شده در سال 2015 بر بهبود نسبی در شرایط حقوق بشر در ایران تاکید شده بود اما همزمان از کشورمان خواسته شده بود تا برای جلوگیری از نقض حقوق بشر در ایران اقدامات عملی بیشتری انجام دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 234

به "کوشش دولت کانادا برای محکوم کردن ایران در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش دولت کانادا برای محکوم کردن ایران در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید