تهیه جهیزیه برای مددجویان عقدکرده سازمان بهزیستی با حلقه وصل

به گزارش مجله چایی، معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران با بیان اینکه به حدود 280 مددجویان استان تهران که توانایی تهیه جهیزیه ندارند در قالب طرح حلقه وصل یاری می گردد، از توزیع پاکت هایی در تمام مدارس دولتی و غیر دولتی استان تهران برای جمع آوری یاری های مردمی به این طرح اطلاع داد.

تهیه جهیزیه برای مددجویان عقدکرده سازمان بهزیستی با حلقه وصل

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

مهشید چوبکار در گفت وگو با خبرنگاران ضمن تشریح جزئیات طرح حلقه وصل که از سوی سازمان بهزیستی کشور اجرا شده است، گفت: این طرح از سوی سازمان بهزیستی کشور شروع به کار نموده و میخواهد تا به تمام مددجویان تحت پوشش این سازمان که عقد نموده اند، اما برای تهیه جهزیه دچار مشکل هستند، یاری کند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که بعضی از مددجویان برای تهیه لوازم مورد احتیاج شروع زندگی مشترک دچار مشکل هستند، این موضوع را در دستور کار قرار دادیم تا این افراد بتوانند هرچه سریع تر زندگی مشترک خود را شروع نمایند. پیش از این بعضی از مددجویان براساس دستور العمل سازمان از یاری های موردی بهره مند شده بودند، اما این یاری ها ناچیز و در حدود یک میلیون تومان بود.

معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران با بیان اینکه این مبلغ با توجه به شرایط مالی گره چندانی از مسائل این مددجویان باز نمی کرد، توضیح داد: به همین دلیل بر آن شدیم تا با راه اندازی طرح حلقه وصل اقدامات جدی تری انجام دهیم. از آنجایی که بسیاری از مددجویان با وجود مسائل موجود پیش از این نسبت به شروع زندگی مشترک خود اقدام نموده و در حال حاضر توانسته بودند لوازم اساسی خود را تهیه نمایند، پایشی انجام دادیم تا افراد عقد نموده ای که به دلیل نداشتن جهیزیه نتوانسته بودند زندگی مشترک خود را شروع نمایند، شناسایی کنیم.

چوبکار با بیان این که براساس این پایش حدود 280 مددجو شناسایی شدند، اظهار کرد: این افراد عقد نموده بودند اما توانایی تهیه جهزیه را نداشتند. این پایش در کل کشور هم صورت گرفته است و در قالب طرح حلقه وصل با اصناف و اتحادیه ها و خیریه های گوناگون رایزنی هایی را انجام دادیم تا اجناسی را با قیمت مناسب تهیه کنیم.

وی اضافه کرد: به این ترتیب احتیاجهای اولیه جهیزیه این افراد از جمله یخچال، فرش، گاز، جاروبرقی و ... در قالب بسته های حدودا دارای 8 تا 10 قلم از کالاهای اساسی تهیه شد. این اجناس برای همه مددجویان به شکل یکسان تهیه شده و در اختیار آنها قرار گرفته است. همچنین بنا بود برای این مددجویان جشنی نیز برگزار گردد که به دلیل حوادث ناگوار اخیر در کشور این جشن برگزار نشد.

به گفته معاون مشارکت های مردمی و اشتغال بهزیستی استان تهران، این طرح تا خاتمه سال ادامه دارد و با تهیه جهیزیه برای تمام زوج های مذکور به خاتمه خواهد رسید. همچنین از هفته آینده تمام مدارس دولتی و غیردولتی کشور پاکت هایی در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد تا خانواده ها در صورت تمایل برای مشارکت در این طرح از این طریق یاری های خود را به دست بهزیستی برسانند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 183

به "تهیه جهیزیه برای مددجویان عقدکرده سازمان بهزیستی با حلقه وصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه جهیزیه برای مددجویان عقدکرده سازمان بهزیستی با حلقه وصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید