توسعه اقتصاد دریامحور با رونق پسکرانه بنادر

به گزارش مجله چایی، تهران (پانا) - حسینی گفت رونق پسکرانه بنادر، توسعه اقتصاد دریامحور و افزایش فراوری را به همراه دارد.

توسعه اقتصاد دریامحور با رونق پسکرانه بنادر

به گزارش خبرنگاران، سیدعلی حسینی نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به شعار سال 1400 مبنی بر فراوری، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها و اقداماتی که باید در راستای افزایش هرچه بیشتر فراوری و فعالیت های ارزش اضافه نموده در پسکرانه بنادر ایران رخ دهد، اظهار کرد: با حمایت، پشتیبانی، برطرف موانع، سرمایه گذاری، توسعه بر اساس مطالعه، برنامه ریزی بلندمدت، توجه به کریدورهای حمل و نقل و سایر موارد اثرگذار در راستای رونق فراوری، می توان زمینه فعالیت های فراوریی و ارزش اضافه نموده ای را در پسکرانه بنادر کشور مدنظر قرار داد.

او ادامه داد: به نظر می رسد، سرمایه گذاری در بعضی حوزه های فراوریی چه در پسکرانه بنادر و چه در سایر نقاط ویژه مالی و مناطق آزاد مغفول مانده است و نیازمند شناسایی و فعالیت بخش خصوصی همراه با حمایت دولت در این زمینه هستیم.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تاکید بر لزوم کوتاه شدن فرآیندهای مالی به منظور تسریع فراوری و فعالیت های ارزش اضافه نموده ای، مطرح نمود: باید ظرفیت های بالقوه بنادر در حوزه فراوری و فعالیت های ارزش اضافه نموده ای را بالفعل کرد و تنها در این صورت است که موتور اقتصاد کشور به حرکت در می آید.

حسینی اضافه نمود: بنادر ظرفیت فوق العاده ای به منظور فعالیت مالی در بخش هایی نظیر فولاد، پتروشیمی، خودروسازی و غیره دارند و از شرایط ویژه کاهش هزینه حمل و نقل برخوردار هستند، بنابراین باید زیرساخت های زیربنایی و روبنایی، امکانات لازم و حمایت های مستمر در این رابطه به منظور فعالیت بخش خصوصی مدنظر قرار گیرد تا شاهد پویایی پسکرانه بنادر در حوزه فراوری و فعالیت های ارزش اضافه نموده ای باشیم.

او با بیان اینکه ارائه خدمات در حوزه دریایی و بندری، زمینه ساز فعالیت های ارزش اضافه نموده ای است، گفت: اقتصاد دریامحور می تواند رونق پسکرانه بنادر را در بخش فراوری و فعالیت های ارزش اضافه نموده ای به همراه داشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به تنوع حوزه حمل و نقل در ایران، اظهار کرد: باید زیرساخت های لازم در هر یک از شقوق حمل و نقل اعم از جاده ای، دریایی، ریلی و هوایی فراهم گردد و با توجه به اینکه کشور ما از نظر موقعیت جغرافیایی و ترانزیتی از مزایای بسیاری برخوردار است باید بتوانیم به نحو مطلوب از این پتانسیل استفاده کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1069

به "توسعه اقتصاد دریامحور با رونق پسکرانه بنادر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه اقتصاد دریامحور با رونق پسکرانه بنادر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید