توسعه مهارت ها زیر بنای رشد علم و فناوری است

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران/آذربایجان شرقی رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان شرقی گفت: توسعه مهارت ها زیر بنای رشد علم و فناوری است، چرا که امروزه در بخش صنعت و خدمات به رشته های مهارتی احتیاج داریم.

توسعه مهارت ها زیر بنای رشد علم و فناوری است

دکتر فرزان قالیچی در دومین جشن دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی ضمن تبریک به فارغ التحصیلان، اظهار کرد: برای دومین بار در دانشگاه علمی کاربردی مراسم فارغ التحصیلی به صورت منسجم و یکپارچه برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: همه مسئولان، استادان، دانشجویان و حتی دانش آموختگان باید تا انتها عمر کسب مهارت و علم آموزی زا در دستور کار خود قرار دهند.

قالیچی با بیان اینکه دانش آموختگان یکی از مهم ترین سرمایه های هر دانشگاهی هستند، گفت: یکی از معیارهای برتر بودن در جهان کیفیت و صندلی دانش آموختگان آن کشور است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه با افزایش دانش آموخته پیروز، اعتبار دانشگاه نیز بالا می رود، اظهار کرد: حفظ ارتباط دانش آموختگان با دانشگاه، در افزایش اعتبار دانشگاه و سطح علمی منطقه نیز تاثیر بسزایی خواهند داشت.

وی ادامه داد: اگر هم دانشگاهی دارای اعتبار باشد بر شیوه آموزش و خود دانشجو هم تاثیر دارد.

قالیچی گفت: برگزاری چنین مراسماتی برای دانش آموختگان، نشانگر درک ارزش، اهمیت و صندلی دانش آموختگان توسط دانشگاه است.

وی به رابطه جامعه با این دانشگاه اشاره داشته و اظهار کرد: راه اندازی رشته های مورد احتیاج بازار کار و امر آموزش های نوین و در نهایت ایجاد مشاغل جدید در تمام عرصه وجود داشته و باید افزایش یابد، چرا که دانش آموختگان هر یک می توانند نقش محوری را ایفا نمایند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان آذربایجان شرقی، ادامه داد: با توجه به آمارها میزان اشتغال در بین دانشگاه ها، دانشگاه علمی کاربردی با اختلاف از دیگر مراکز آموزش جلوتر بوده و نشانگر وجود دانش آموختگان در تمامی زمینه ها مالی، صنعتی و کشاورزی در کشور است.

قالیچی با بیان اینکه زیر بنای رشد علم و فناوری توسعه مهارت ها است، گفت: امروزه در بخش صنعت و خدمات به رشته های مهارتی احتیاج داریم و خلا متخصصان مهارتی در کنار دانش حس می گردد.

وی تاکید نمود: مطالعات نشان داده است که افزایش آموزش های صحیح می تواند بیکاری را کاهش داده و اعتماد و مهارت دانش آموختگان را برای ایجاد شرکت ها بالا ببرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 96

به "توسعه مهارت ها زیر بنای رشد علم و فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه مهارت ها زیر بنای رشد علم و فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید