جنوب یمن ، رایزنی فرستاده سازمان ملل با شورای انتقالی

به گزارش مجله چایی، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به وسیله ویدئو کنفرانس با اعضای گروه المجلس الانتقالی تحت حمایت امارات در جنوب یمن، گفتگو کرد.

جنوب یمن ، رایزنی فرستاده سازمان ملل با شورای انتقالی

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مارتین گریفیتس فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به وسیله ویدئوکنفرانس گفت وگویی با نمایندگان المجلس الانتقالی الجنوبی (شورای انتقالی جنوب) داشت.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، در این ملاقات که چهارشنبه (دیروز) برگزار گردید درباره کوشش ها برای شروع فرایند سیاسی با هدف حل بحران یمن و راه های بهبود شرایط انسانی در سایه شیوع کرونا بحث و گفتگو شد.

شورای انتقالی گفت: این ملاقات در چارچوب ادامه رایزنی ها میان شورا و دفتر فرستاده سازمان ملل درباره آتش بس، اعتمادسازی، پفراینده انسانی و فرایند سیاسی که گریفیتس برای آن کوشش می نماید، انجام شد.

بر اساس این گزارش، در گفت وگو مذکور ناصر الخبجی عضو هیأت رئیسه شورای انتقالی و رئیس امور مذاکرات این شورا به علاوه چهار تن دیگر از رؤسای شورای انتقالی و گریفیتس و معاونش مشخص شریم و تعداد مشاوران دیگر حضور داشتند.

ملاقات مذکور در پی آن انجام شد که شورای انتقالی جنوب (متحد امارات) در 26 آوریل گذشته در جنوب یمن اعلام خودمختاری کرد و کاملا عربستان و دولت عبد ربه منصور هادی که عدن (جنوب) را پایتخت موقت خود می داند، نادیده گرفت. این اقدام با مخالفت منطقه ای، بین المللی و سازمان ملل روبه رو شد.

دولت مستعفی یمن این اقدام را شورش شورای انتقالی علیه توافق ریاض امضا شده در پنجم نوامبر میان دو طرف توصیف کرد.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 439

به "جنوب یمن ، رایزنی فرستاده سازمان ملل با شورای انتقالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنوب یمن ، رایزنی فرستاده سازمان ملل با شورای انتقالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید