نامه امارات به شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام

به گزارش مجله چایی، امارات متحده عربی در نامه به شورای امنیت سازمان ملل، درباره نقض برجام توسط ایران ابراز نگرانی کرد.

نامه امارات به شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق گزارش رسانه ها، امارات متحده عربی در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل درباره نقض برجام از سوی ایران ابراز نگرانی کرده است.

رسانه های سعودی از قبیل الشرق الاوسط و الحدث گزارش دادند، امارات متحده عربی در نامه به شورای امنیت سازمان ملل درباره آنچه نقض توافق هسته ای (برجام) از سوی ایران خوانده شده، ابراز نگرانی کرد.

در حالی که امارات متحده عربی برای عضویت در شورای امنیت سازمان ملل به عنوان عضو غیردائم این شورا بین سال های 2022 و 2023 تحرکات خودش را تشدید کرده است، این کشور حاشیه جنوبی خلیج فارس نامه ای با موضوع برجام و ایران به شورای امنیت ارسال کرد.

طبق گزارش رسانه ها، امارات متحده عربی در این نامه نگرانی خودش را درباره نقض برجام از سوی ایران ابراز کرد.

ابراز نگرانی امارات متحده عربی در شرایطی مطرح شده که این کشور طی سال های اخیر همنوا با مواضع غیرقانونی آمریکا و عربستان سعودی درباره برجام، از خروج واشنگتن از این توافق حمایت کرده است.

پیش از این نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل اعلام کرده بود که ریاض خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران است و در این باره با روسیه و چین در ارتباط است.

رسانه ای شدن خبر ارسال نامه امارات به شورای امنیت سازمان ملل یک روز بعد از نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی اجرای قطعنامه 2231 انجام شد؛ نشستی که با سخنان رزماری دیکارلو، معاون دبیر کل سازمان ملل و ابراز تأسف او از خروج آمریکا از برجام آغاز شد.

در نشست ویدئو کنفرانسی شورای امنیت سازمان ملل، وزیر خارجه ایران، وزیر خارجه آمریکا و نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل حضور یافتند و درباره برجام و قطعنامه 2231 صحبت کردند.

نشریه آمریکایی در گزارشی درباره نشست دیروز شورای امنیت با موضوع ایران نوشت، دوست و دشمن آمریکا را سرزنش کردند و این نشست به صحنه انزوای آمریکا تبدیل شد (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 540

به "نامه امارات به شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامه امارات به شورای امنیت سازمان ملل درباره برجام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید