جهانگیر زاده: با هر اقدام تنش زا در مناقشه قره باغ مخالفیم

به گزارش مجله چایی، سفیر ایران در جمهوری آذربایجان ضمن جعلی خواندن خبر تردد کامیون های ایرانی در قره باغ بیان کرد، تهران با هر اقدام برهم زننده مذاکرات درباره این مناقشه مخالف است.

جهانگیر زاده: با هر اقدام تنش زا در مناقشه قره باغ مخالفیم

جهت دریافت خدمات طراحی داخل باغ ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جواد جهانگیر زاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در مصاحبه با خبرگزاری ترند این کشور، درباره خبر کذب تردد کامیون های ایرانی در قره باغ صحبت و از یاری بشردوستانه باکو به تهران برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تمجید کرد.

جهانگیر زاده در مصاحبه با این رسانه جمهوری آذربایجان تاکید نمود، یاری های بشردوستانه اخیر این کشور طنین مثبتی در ایران داشته و با استقبال روبرو شده است.

سفیر تهران در باکو با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تاکید بر اینکه ایران و جمهوری آذربایجان بیش از 750 کیلومتر مرز زمینی دارند توضیح داد، طبیعی است که بروز هر اتفاقی بر روابط دو کشور تاثیر می گذارد.

به گفته وی، چنین اتفاق هایی به افزایش همکاریها بین دو کشور منجر شده و مردم و دولتهای دو کشور در این روزهای سخت احتیاجهای طرف مقابل را فراموش نمی نمایند و فاجعه شیوع ویروس کرونا هم از این موضوع مستثنی نیست.

جهانیگر زاده اضافه نمود: ما در تماسها و گفتگوهای مقام های عالی رتبه مان شاهد روحیه برادری و همدردی بوده ایم. بدون تردید این روزهای سخت تمام خواهد شد و دیدارهای شهفرایندان دو کشور به فرایند عادی برخواهد گشت.

سفیر ایران در جمهوری آذربایجان درباره خبر کذبی که اخیرا درباره تردد کامیونهای ایرانی در قره باغ کوهستانی منتشر شد، هم اظهارنظر کرد.

به گفته جهانگیر زاده، طبق اسناد و قطعنامه های سازمان ملل اراضی اشغال شده باید به جمهوری اذربایجان برگردانده شوند.

وی با تاکید بر اینکه ایران همیشه از تمامیت ارضی جمهوری اذربایجان حمایت نموده است، اضافه نمود، ایران جزو نخستین کشورهایی بود که در موضوع مناقشه ناگورنو قره باغ پیشنهاد یاری و میانجیگری برای حل مناقشه داده است.

جهانگیر زاده با تاکید بر احتیاج منطقه به ثبات و همکاری، درباره آمادگی همیشگی جمهوری آذربایجان برای حل مسالمت آمیز مناقشه ناگورنو قره باغ ابراز خشنودی کرد.

سفیر ایران در باکو خبر منتشر شده در بعضی شبکه های اجتماعی درباره تردد کامیونهای ایرانی در قره باغ را جعلی و بی اساس خواند.

وی همچنین درباره برگزاری انتخابات اخیر در منطقه ناگورنو قره باغ تاکید نمود، از نظر ایران هر گونه اقدام که سبب تضعیف فرایند مذاکرات برای حل مناقشه ناگورنو قره باغ گردد، محکوم است.

جهانگیر زاده اضافه نمود: چنین اقداماتی یاریی به حل مناقشه نخواهد کرد و تنها آن را پیچیده می نماید. طرف ارمنستانی باید در مذاکرات ادعایش را ثابت کند اما اقداماتشان چیز دیگری را نشان می دهد.

خبر کذب تردد کامیونهای ایرانی در قره باغ در گفت و گوی اخیر تلفنی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران با خلف خلف اف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان هم مطرح شده بود.

در گفتگوی عراقچی و خلف اف که به ابتکار طرف آذری صورت گرفت، طرفین بر اهمیت تداوم روابط برادرانه و استمرار همکاری های همه جانبه دو کشور تاکید نمودند.

معاون سیاسی وزیر خارجه ایران اضافه نمود: خبر مربوط به تردد کامیون های ایرانی به قره باغ کوهستانی و مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان کذب محض است و جمهوری اسلامی ایران ضمن احترام به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان به طور اصولی با هر اقدامی که به مناقشه بین دو کشور همسایه آذربایجان و ارمنستان دامن بزند٬ مخالف است.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز 11 فروردین ماه نسبت به برگزاری انتخابات در منطقه مورد مناقشه قره باغ واکنش نشان داد و گفت که ایران با هرگونه اقدامی که موجب تشدید تنش و اختلاف در منطقه گردد، مخالف است (جزئیات بیشتر).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 277

به "جهانگیر زاده: با هر اقدام تنش زا در مناقشه قره باغ مخالفیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جهانگیر زاده: با هر اقدام تنش زا در مناقشه قره باغ مخالفیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید