جوانبخت: عدالت در توزیع آب باید مورد توجه قرارگیرد

به گزارش مجله چایی، تهران (پانا) - مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت عدالت در توزیع منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد.

جوانبخت: عدالت در توزیع آب باید مورد توجه قرارگیرد

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، محمد جوانبخت در آیین تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران اضافه کرد: خدمت در بخش آب توفیق ویژه ای است چرا که آب یکی از احتیاجهای اساسی بشر بوده و هم در فرهنگ و اعتقادات ما جایگاه ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: مدیریت منابع آبی از مدیریت های حساس به ویژه در شرایط فعلی کشور است.

معاون وزیر نیروگفت: عدالت در توزیع منابع آبی باید مورد توجه قرار گیرد که با تحقق این موضوع بسیاری از مسائل کاهش یافته و قانع کردن عمومی و نسبی حاصل می گردد.

جوانبخت به لزوم توجه به طرح های توسعه ای و بعلاوه حفاظت و بهره برداری از منابع آب اظهار داشت: با توجه به حساسیت استان تهران بهره برداری از منابع آب و تاسیسات موجود احتیاج به برنامه ریزی بیشتر دارد. بعلاوه اقدام های ارزشمندی در زمینه اجرای طرح های توسعه ای انجام شده که باید مورد توجه قرار گیرند.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا از بهزاد پارسا مدیرعامل تازه شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان فردی با تجارب مدیریتی فراوان در بخش آب کشور یاد کرد و ادامه داد: همکاران و مردم باید مورد توجه بیشتر قرار گیرند تا با انجام کار و مدیریت جهادی اهداف عالی صنعت آب و شرکت محقق شوند.

وی اظهار داشت: زحمات مدیرعامل پیشین شرکت و دغدغه های ایشان فراموش نشدنی است و قطعا از تجارب و توانمندی های وی در بخش آب کشور استفاده خواهد شد.

بعلاوه بهزاد پارسا مدیرعامل تازه شرکت آب منطقه ای تهران در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از زحمات مدیرعامل پیشین، گفت: ما باید در راستای برنامه های دولت و مقام عالی وزارت اقدام های خود را برنامه ریزی کنیم .

وی ادامه داد: ارزشمندترین دارایی هر سازمانی نیروی انسانی آن است و در شرکت آب منطقه ای تهران به عنوان پیشانی آب کشور باید بیش از پیش به توانمندسازی کارکنان، افزایش انگیزه و جانشین پروری توجه گردد.

پارسا با اشاره به لزوم مشارکت ذینفعان در مدیریت منابع آبی گفت: همه ذینفعان باید در مورد مدیریت و تصمیم ها مشارکت داشته باشند تا مدیریت توامان عرضه و تقاضا به خوبی صورت پذیرد.

وی توجه به اقتصاد آب و شرکت داری را یکی دیگر از اولویت ها و برنامه های خود در شرکت آب منطقه ای تهران بیان نمود و اضافه کرد: آنالیز پروژه ها و اولویت بندی آنها از سوی مقام عالی وزارت مورد پیگیری است که باید برای طرح های اولویت دار منابع اقتصادی تازه احصا گردد.

مدیرعامل تازه شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به اهمیت طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی اظهار داشت: تا به امروز کوشش ها و زحمات بسیاری در این بخش انجام شده است و برای دستیابی به نتایج هرچه بهتر باید مسائل موجود آسیب شناسی و درجهت برطرف آن برنامه ریزی های لازم صورت پذیرد که با آمادگی خوبی که در فضای کشور ایجاد شده می توان با حمایت مسوولان به اهداف مورد نظر دست یافت.

بعلاوه یوسف رضاپور مدیرعامل پیشین شرکت آب منطقه ای تهران ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای خود در مدت مسوولیت به عنوان مدیرعامل گفت: اقدام هایی که در بخش آب صورت می پذیرد سرمنشا خدمات و فراوری در کشور بوده و از این منظر از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی اضافه کرد: طرح های توسعه ای طی ماه های گذشته و با کوشش همکاران فعال شده و مجوزهای لازم اخذ شده است که با انجام بعضی از این طرح ها همانند تصفیه خانه ششم تهران توانستیم از مسائل عبور کنیم.

وی اضافه کرد: اندازه بارش ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد کاهش یافته و ذخایر سدهای تامین کننده آب استان تهران به 312 میلیون متر مکعب رسیده است درحالی که ذخایر این مخازن در مدت مشابه سال گذشته حدود 558 میلیون متر مکعب بوده است.

وی اظهار داشت: منابع آب سطحی و زیرزمینی با محدودیت های فراوانی روبرو هستند و با وجوداین محدودیت ها با همکاری دستگاه های مربوطه قطعی و جیره بندی آب تا به امروز نداشته ایم.

در انتها این نشست معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا و مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب با اعطای حکمی بهزاد پارسا را به عنوان مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران منصوب و بعلاوه با اعطای لوح تقدیر از خدمات و کوشش های یوسف رضاپور تقدیر به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1457

به "جوانبخت: عدالت در توزیع آب باید مورد توجه قرارگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانبخت: عدالت در توزیع آب باید مورد توجه قرارگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید