حمایت از معلولان زیرخط فقر جامانده در سال 1401

به گزارش مجله چایی، خبرگزاری خبرنگاران-در سال 1401 تمام افراد دارای معلولیت جامانده یا شناسایی نشده که زیر خط فقر مطلق باشند و تحت پوشش سازمان بهزیستی نباشند، به وسیله طرح برطرف فقر مطلق مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

حمایت از معلولان زیرخط فقر جامانده در سال 1401

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، محسن ایروانی، سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، با اعلام این خبر گفت: افراد دارای معلولیت به وسیله مراکز مددکاری و تسهیلگری محله محور به صورت خانه به خانه شناسایی می شوند.

وی اضافه نمود: شناسایی ها به وسیله مراکز مثبت زندگی که کار مددکاری را انجام می دهند و بعلاوه به وسیله مراکز توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در روستا ها و محلات آسیب خیز شهری و مراکز تسهیل گری تشکیل شده به وسیله وزارت کشور و بعلاوه همه مراکزی که به نوعی سازمان های دیگر از جمله هلال احمر، کمیته امداد و سازمان های مرتبط دارند یا به وسیله مساجد اهالی محله به اطلاع سازمان مربوطه می رساند.

سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، اضافه نمود: به طور مثال افراد دارای معلولیت را به بهزیستی و نیازمندان را به کمیته اطلاع می دهند و به این ترتیب محله به محله و خانه به خانه به وسیله این مراکز مددکاری و تسهیل گری که دو مرکز اصلی آن متعلق به بهزیستی بود و بقیه متعلق به نهاد های دیگر است، شناسایی صورت می گیرد.

وی، اعلام نمود: 2500 مرکز مثبت زندگی و حدود 700 مرکز توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در کشور فعال است که 90 درصد آن ها در منطقه ها روستایی هستند. مؤسسات مجری توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) نیز در حدود 200 محله شهری و در 97 درصد منطقه ها روستایی فعالیت دارند که که به امور تسهیل گری در زمینه های مختلف مانند اشتغال می پردازند.

ایروانی در تعریف فقر مطلق گفت: افرادی مانند کارتن خواب ها یا افرادی که در گرمخانه ها به سرمی برند و غذا، پوشاک و سرپناه موقت یا دائم نداشته باشند، در گروه فقر مطلق هستند. از آنجایی که در گذشته یاری هایی تحت عنوان یارانه صورت می گرفت، هر فردی ثبت نام می کرد یارانه می گرفت و بسیاری از افراد ممکن است مستحق نباشند و حال در سیستم تازه به جای اینکه از بالا به پایین تصمیم گیری نمایند می خواهند از پایین به بالا برنامه ریزی گردد.

سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، توضیح داد: پیش بینی می گردد در مجموع 10 میلیون نفر در فقر مطلق به سر ببرند، اما آمار دقیقی در این زمینه وجود ندارد.

وی، اظهار کرد: شناسایی افراد دارای فقر مطلق از 2020 محله آسیب پذیر شهری و 4040 منطقه روستایی فقیر نشین شروع می گردد.

ایروانی تاکید نمود: افرادی که یارانه می گیرند جامعه هدف نیستند و جامانده داریم. شناسایی به صورت تمام شماری اجرا شده و در بانک اطلاعات ایرانیان ثبت می گردد و براساس آن اعتباری برای برطرف مطلق در نظر گرفته شده است، چون مصوبه هیأت دولت بوده و رئیس جمهور دستور دادند.

سرپرست دفتر امور توانمندسازی معلولین سازمان بهزیستی کشور، یادآور شد: بر اساس این بانک اطلاعاتی این افراد تحت پوشش امنیت غذایی و سبد غذایی قرار می گیرند که می تواند غذای پخته شده یا وجه نقدی در اختیار افراد قرار گیرد. این طرح در منطقه هرندی نیز پایلوت شده و غذای پخته شده به معتادان ارائه شده است. حال این طرح می خواهد به صورت سازمان یافته صورت بگیرد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 8 تیر 1401 بروزرسانی: 8 تیر 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1526

به "حمایت از معلولان زیرخط فقر جامانده در سال 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از معلولان زیرخط فقر جامانده در سال 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید