خبرنگاران استاندار:محافظه کاری مدیریتی از چالش های چهارمحال و بختیاری است

به گزارش مجله چایی، شهرکرد- خبرنگاران- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: در طول سه سال خدمت در این استان یکی از موارد مشهود محافظه کاری در ارکان مدیریتی این استان است که می طلبد در برطرف آن کوشش کرد.

خبرنگاران استاندار:محافظه کاری مدیریتی از چالش های چهارمحال و بختیاری است

اقبال عباسی روز پنجشنبه در نشست با تعدادی از تشکل های کارگری به مناسبت هفته کار و کارگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای کارگری استان و کشور اضافه کرد: روابط بین دستگاه های اجرایی با یکدیگر و یا روابط قوم گرایی و خویشاوندی در استان سبب شده است تا جدیت لازم در جلوگیری و برخورد با تخلفات آن طور که انتظار می رود وجود نداشته باشد.

عباسی توضیح داد:این روحیه محافظه کاری هم در بخش مدیریت دولتی و هم در بخش خصوصی وجود دارد که باید رفع گردد تا در فرایند توسعه یافتگی استان بتواند نقش خود را ایفا نماید.

وی در ادامه با تاکید بر ملاک قرار دادن قانون کار در روابط بین کارگری و کارفرمایی گفت: چنانچه این قانون به درستی از سوی هر 2 طرف اجرا گردد بسیاری از اختلافات از میان برداشته می گردد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به نقش و صندلی کارگران در سازندگی و اقتصاد کشور، خاطر نشان کرد: بی شک این کارگران و فعالان عرصه کار و کوشش هستند که مدیران این کشور به شمار می فرایند و می توانند با کوشش خود زمینه توسعه و آبادانی ایران را فراهم نمایند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از وجود 110 هزار کارگر در این استان اطلاع داد و گفت: این تعداد با خانواده های تحت پوشش آنها، 400 هزار نفر جمعیت کارگری استان را تشکیل می دهند.

حفیظ الله فاضلی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر جامعه کارگری استان، گفت: در حدود 6 هزار نفر از کارگران این بخش به طور مستقیم تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتند و اما این موضوع پس از مدتی رفع شد و بخش قابل توجهی از کارگران به کار خود بازگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: بر اساس آخرین آمارها در حدود 2 هزار کارگر در حال استفاده از بیمه بیکاری هستند که کارگران بیکار شده ناشی از شیوع کرونا بخشی از این آمار هستند.

فاضلی با اشاره به وجود 260 تشکل و انجمن صنفی کارگری در استان، گفت: در طول سه سال گذشته این تشکل های از رشد 26 درصدی برخوردار شده است.

وی همچنین از کاهش زمان رسیدگی به پفراینده های حل اختلاف کارگری نیز اطلاع داد و گفت: زمان رسیدگی به پفراینده ها در شورای حل اختلاف از 50 روز به 28 روز کاهش یافته است.

اصلاح قانون کار، رسیدگی به امور معیشتی و رفاهی کارگران و تعدیل قانون بیمه و بازنشستگی از جمله دغدغه ها و مطالبات بخشی از جامعه کارگری استان در این نشست مطرح شد.

به گزارش خبرنگاران، پنجم تا یازدهم اردیبهشت ماه هر سال با عنوان هفته کارگر نام گذاری شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 خرداد 1400 بروزرسانی: 19 خرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1092

به "خبرنگاران استاندار:محافظه کاری مدیریتی از چالش های چهارمحال و بختیاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار:محافظه کاری مدیریتی از چالش های چهارمحال و بختیاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید