خبرنگاران جمعی از بازنشستگان ذوب آهن: مسوولان به مسائل ما رسیدگی کنند

به گزارش مجله چایی، اصفهان-خبرنگاران - جمعی از بازنشستگان ذوب آهن روز شنبه با اجتماع در مقابل استانداری اصفهان رسیدگی به مطالبات خود را از سوی مسوولان امر خواستار شدند.

خبرنگاران جمعی از بازنشستگان ذوب آهن: مسوولان به مسائل ما رسیدگی کنند

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان در حاشبه برگزاری این اجتماع در گفت و گو با خبرنگاران خواسته آنان را بحق دانست، اظهارداشت: مهمترین خواسته این بازنشسته ها ارائه خدمات بیمه درمان، بیمه عمر و حوادث از طرف صندوق فولاد به آنهاست.

مجتبی احمدی تعداد بازنشستگان اجتماع امروز را دست کم 500 نفر اعلام و اضافه کرد: صندوق فولاد از خدمت رسانی به بازنشستگان ذوب آهن خودداری می کند اما انجام این مهم را از وظایف شرکت ذوب آهن می داند.

وی ادامه داد: شرکت ذوب آهن اصفهان هم حکمی را از دادگاه علیه صندوق فولاد گرفته و بر اساس آن از ارائه خدمات به بازنشستگان امتناع می کند.

رییس هیات مدیره کانون بازنشستگان ذوب آهن اصفهان گفت: بازنشستگان ذوب آهن امروز مقابل استانداری اصفهان جمع شدند تا تکلیفشان را مشخص کنند که رفع مسائل و مسائل آنها با کدام دستگاه است.

به گفته وی قرارداد این بازنشستگان از هفدهم خردادماه سال جاری با این صندوق به خاتمه می رسد و پس از آن با مسائل بیشتری روبرو خواهند شد.

احمدی اضافه کرد: امروز قرار شد جلسه ای برای حل مشکل بازنشستگان با حضور مسوولان صندوق فولاد، وزارتخانه و ذوب آهن برگزار شود و مطابق آیین نامه استخدامی فولاد برای همیشه به این موضوع خاتمه دهند.

وی گفت: این بازنشستگان اجرای تبصره پنج ماده 109 آیین نامه استخدامی فولاد را خواستار شدند و مقرر شد دلیل اجرایی نشدن این تبصره را در جلسه مورد نظر مطرح کنند.

از سال 88 بدلیل آغاز خصوصی شدن برخی از شرکت های فولاد، نظام پرداخت حقوق بازنشستگان این شرکت ها مانند ذوب آهن اصفهان با مشکل روبرو شد.

از آن زمان تا به امروز حقوق ماهیانه بازنشستگان شرکت های فولاد با چند ماه تاخیر و بصورت قسطی پرداخت شده است.

بازنشستگان صندوق فولاد اصفهان بویژه شرکت ذوب آهن در دو سه سال گذشته بارها در اعتراض به پرداخت نشدن بموقع حقوق خود مقابل مجلس شورای اسلامی، استانداری اصفهان و دفتر این صندوق در خیابان نشاط اصفهان اجتماع کردند.

صندوق بازنشستگی فولاد کشور 86 هزار بازنشسته دارد که 60 درصد آنها را بازنشستگان ذوب آهن تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا
انتشار: 21 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 453

به "خبرنگاران جمعی از بازنشستگان ذوب آهن: مسوولان به مسائل ما رسیدگی کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمعی از بازنشستگان ذوب آهن: مسوولان به مسائل ما رسیدگی کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید