خبرنگاران کامالا هریس فردا کرسی سنا را ترک می نماید

به گزارش مجله چایی، تهران- خبرنگاران- کامالا هریس معاون رییس جمهوری منتخب آمریکا فردا (دوشنبه) و در فاصله دو روز مانده به آغاز کار دولت جدید، کرسی سنا را ترک می نماید.

خبرنگاران کامالا هریس فردا کرسی سنا را ترک می نماید

به گزارش تارنمای نشریه هیل، هریس فرایند کناره گیری از کرسی سنا را با در میان گذاشتن این موضوع با گوین نیوسوم فرماندار کالیفرنیا شروع نموده است. به گفته مشاوران هریس، وی همچنین میخواهد روز دوشنبه استعفای خود از کرسی سنا را اعلام کند.

نیوسوم پیش از این اظهار داشت که الکس پادیا از مقام های ارشد ایالت کالیفرنیا کرسی هریس را در مدت زمان باقی مانده تا خاتمه دوره وی در خاتمه سال 2022 پر می نماید.

هریس سال 2016 به مجلس سنای آمریکا راه یافت. وی سریعا به علت سبک تند طرح پرسش در مجلس سنا از جمله پرسش از جان کلی نامزد پیشین وزیر امنیت داخلی آمریکا و فشار به جف سشنز دادستان کل پیشین آمریکا در جریان استماع کمیته قضایی در سال 2017 توجهات را به خود جلب کرد.

گرچه وی کرسی مجلس سنا را ترک می نماید اما به صورت فنی از خود مجلس سنا خارج نمی گردد و ریاست این مجلس را به صورت اسمی بر عهده دارد (رهبر اکثریت سنا ریاست این مجلس را در اختیار دارد و نقش معاون رییس جمهوری فقط در زمانیکه آرای نمایندگان 50-50 است، مشخص کننده می گردد).

هریس روز چهارشنبه در مراسم تحلیف در محضر قاضی دیوان عالی آمریکا به عنوان معاون رییس جمهوری جدید آمریکا سوگند یاد خواهد نمود.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 بهمن 1399 بروزرسانی: 28 بهمن 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 887

به "خبرنگاران کامالا هریس فردا کرسی سنا را ترک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کامالا هریس فردا کرسی سنا را ترک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید