خداحافظی بنزین با دوران اوج

به گزارش مجله چایی، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش جدیدی پیش بینی کرد تقاضا برای بنزین ممکن است هرگز به سطح پیش از شیوع ویروس کرونا برنگردد زیرا مصرف بیشتر در کشورهای در حال توسعه با رشد بهره وری سوخت و استفاده از خودروهای برقی در کشورهای ثروتمندتر جبران می گردد.

خداحافظی بنزین با دوران اوج

به گزارش خبرنگاران، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش دورنمای پنج ساله که در سال 2020 پیش از این که تبعات پاندمی کووید 19 کاملا در کشورهای غربی ملموس گردد، پیش بینی کرد تقاضا برای بنزین به دوران پیک خود نزدیک شده است و پس از آن دورنمای تقاضا از سال 2024 تا 2025 یکنواخت می ماند.

اما آژانس بین المللی انرژی در گزارشی که هفته گذشته منتشر کرد، با اشاره به این که دورکاری در دوران پاندمی تقاضا را از میان برده و رفت و آمد احتمالا در سال 2021 و سالهای آینده محدود می ماند، پیش بینی کرد مصرف جهانی بنزین بعید است به سطح سال 2019 بهبود پیدا کند. رشد قوی در کشورهای در حال توسعه به حدی نیست که کاهش مصرف در کشورهای عضو سازمان توسعه و همکاری مالی که بهره وری سوخت آنها بهبود پیدا نموده است را جبران کند.

بر اساس گزارش رویترز، آژانس بین المللی انرژی انتظار دارد مصرف بنزین در سال 2022 رشد قوی پیدا نموده و فاصله ای که با سطح مصرف پیش از شیوع ویروس کرونا داشت را کم کند اما شرایط تقاضا برای بنزین احتمالا به مدت سالهای متوالی یکنواخت خواهد ماند. این آژانس همچنین پیش بینی کرد تقاضا برای نفت احتمالا هرگز به مسیری که پیش از شیوع پاندمی داشت بازنخواهد گشت و در دوران پساکرونا ممکن است هیچ بازگشتی به شرایط عادی برای بازار نفت وجود نداشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1008

به "خداحافظی بنزین با دوران اوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خداحافظی بنزین با دوران اوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید