درخواست برای تسریع در بازسازی مقبره سران مشروطه

به گزارش مجله چایی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، درخواست برای تسریع در بازسازی مقبره سران مشروطه صورت گرفت.

درخواست برای تسریع در بازسازی مقبره سران مشروطه

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

درخواست رئیس بیمارستان لقمان برای مقبره سران مشروطه

بنابر اعلام از روابط عمومی شهرداری منطقه 11 تهران، بابالار با بیان اینکه از ابتدای اجرای پروژه بازسازی و نگهداری مقبره سران مشروطه توسط سازمان زیبا سازی شهرداری تهران، شورای شهر و منطقه 11 برای به نتیجه رسیدن آن همکاری و مشارکت مستمر با مدیریت شهری داشته اند؛ گفت: هر گونه تغییر کاربری و تبدیل این مکان به پارکینگ تکذیب می گردد و به هیچ وجه قرار نیست چنین اتفاقی بیفتد.

وی همچنین به جلسات متعددی که توسط شهرداری تهران با حضور رئیس بیمارستان برای اجرای پروژه بازسازی و بازسازی مقبره برگزار گردید، اشاره نمود و اضافه نمود: حفظ ابنیه واجد ارزش تاریخی حائز اهمیت است، این بیمارستان بطور مداوم با شهرداری تهران همکاری دارد.

بابالار بیان نمود: با توجه به این که محل قرار گیری پروژه در مقابل اورژانس بیمارستان است، حفاظت فیزیکی و حراست مکان به صورت شبانه روزی برای پیش گیری از آسیبهای احتمالی، رصد تردد افراد و حصار کشی توسط بیمارستان صورت گرفته و با شهرداری منطقه 11 و سازمان زیبا سازی نیز در ارتباط هستیم تا در صورت بروز هرگونه مسئله ای موضوع را به اطلاع برسانیم.

به گفته وی هیچ تصمیمی برای ایجاد پارکینگ وجود ندارد و بیمارستان موظف به همکاری با شهرداری برای مراقبت و حفظ این فضای تاریخی است.

امیدوار رضایی، رئیس بیمارستان لقمان نیز خواهان تسریع در بازسازی وتکمیل طرح بازسازی مقبره سران مشروطه توسط مدیریت شهری شد و با توجه به اینکه شهردار تهران مسئولیت بازسازی را قبول نموده، از شهرداری تهران خواست برای جلوگیری از این شایعات اجرای پروژه هرچه زودتر تکمیل و به انتها برسد.

برزین ضرغامی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران با تاکید بر اینکه آرامگاه صور اسرافیل و ملک المتکلمین یا آرامگاه مشروطه در اختیار بیمارستان لقمان نیست، بلکه از لحاظ قانونی این ملک در تملک شهرداری تهران واقع شده است، شرح داده است: تا به امروز سه اقدام اساسی درباره بازسازی و بازسازی این مقبره صورت گرفته است، در این مقبره، یک سرایدار به همراه خانواده اش بیش از پنجاه سال زندگی می کردند و حتی ادعای مالکیت بخشی از مقبره را داشتند که در آن ساخت و ساز صورت گرفته بود. در گام اول برای این خانواده محل مناسبی تهیه شد و سپس فضای اقامت سرایدار تخریب و به فضای مقبره اضافه نموده شد. بخش زیادی از مراحل بازسازی و بازسازی قبرهای موجود در مقبره ملک المتکلمین به انتها رسیده است و مراحل نهایی در دست اقدام است.

وی همچنین از خریداری ساختمانی همجوار با آرامگاه قرار گرفته در این منطقه توسط شهرداری و در راستای ایجاد دسترسی بیشتر و بهتر به مقبره خبر داده که قرار است به عنوان قلمرو به این مقبره تاریخی اضافه گردد. از سوی دیگر بیمارستان به تازگی گفت که حاضر است بخشی از فضای پارکینگ موتورسیکلت خود را جهت الحاق به مقبره در اختیار بگذارد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 709

به "درخواست برای تسریع در بازسازی مقبره سران مشروطه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست برای تسریع در بازسازی مقبره سران مشروطه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید