درد مفصل خود را فقط با 3 ویتامین برطرف کنید!

به گزارش مجله چایی، امروزه ابتلا به بیماری های مرتبط با مفاصل بسیار شیوع پیدا نموده است. چیزی که این شرایط را بدتر می نماید این است که عوامل زیادی هستند که در درد و بیماری های مفصلی موثر هستند و در ایجاد آن نقش دارند.

درد مفصل خود را فقط با 3 ویتامین برطرف کنید!

برخلاف باور عمومی، درد مفاصل تنها متوجه افراد سالمند یا میانسال نیست و می تواند به دلایل مختلفی از جمله فقر ویتامین ها در افراد جوان هم رخ دهد. هرچند عوامل دیگری از جمله چاقی هم می تواند سبب بروز درد در ناحیه مفاصل گردد. در این مطلب با مجله اینترنتی دلتا همراه باشید تا با ارتباط درد مفاصل و کمبود ویتامین ها آشنا شوید.

ارتباط درد مفاصل و کمبود ویتامین ها چیست؟

بنابر اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت بعضی از کمبودهای ویتامینی و ارتباط آن ها با درد مفاصل شناخته شده است:

ویتامین D

ویتامین D برای جذب کلسیم و حفظ تعادل مواد معدنی در بدن لازم است. ویتامین D ناکافی باعث اختلال در جذب کلسیم و تضعیف استخوان ها به همراه درد مفاصل می گردد. کمبود ویتامین D بعلاوه می تواند منجر به تضعیف ماهیچه ها گردد. همه افراد باید روزانه 15 میکروگرم ویتامین D را به وسیله مواد غذایی، مولتی ویتامین ها و نور خورشید به دست بیاورند. غلات غنی شده و فرآورده های لبنی حاوی ویتامین D هستند.

ویتامین C

اسید اسکوربیک یک ویتامین شناخته شده در فراوری کلاژن است که جزو کلیدی تاندون ها، رباط ها و استخوان ها شناخته می گردد. کمبود ویتامین C منجر به تضعیف بافت همبند، درد و تورم مفاصل می گردد. برای حفظ سلامت مفاصل، یک مرد بزرگسال باید روزانه به طور میانه 90 میلی گرم ویتامین C دریافت کند در حالی که مقدار احتیاج زنان 75 میلی گرم است. سبزیجات، میوه ها بخصوص توت فرنگی، فلفل قرمز و مرکبات حاوی ویتامین C هستند.

ویتامین A

بدن شما برای فرایندهای مختلف از جمله رشد استخوان ها و تمایز سلولی احتیاج به ویتامین A دارد. یک مرد به طور میانه احتیاج به 3 هزار واحد ویتامین A در روز دارد در حالی که مقدار احتیاج روزانه زنان به این ویتامین نزدیک به 2300 واحد است. سیب زمینی شیرین، هویج، کدو، کلم پیج حاوی مقادیر زیادی از این ویتامین هستند. کمبود ویتامین A منجر به صدمه به بافت همبند و درد مفاصل می گردد. با این حال مکمل های این ویتامین اگر بیش از حد استفاده گردد نیز درد مفاصل را به همراه خواهد داشت. همانطور که می دانید این ویتامین برای بینایی بسیار مفید است. اگر موقع خواندن مطلب احساس تاری دید داشتید ویدیو آب مروارید را در کمتر از 2 دقیقه بشناسید؟+ویدیو را حتما ببینید.

دیگر ویتامین ها

کمبود بعضی دیگر از ویتامین ها نیز با درد مفاصل ارتباط دارد. این امر به ویژه در افراد با رژیم و تغذیه نامناسب رایج است. ویتامین B1 و ویتامین E، ویتامین های B6 و ویتامین B12 از این دست هستند. با این حال درد مفاصل می تواند ناشی از مسائل جدی دیگر هم باشد بنابراین؛ اگر با جبران ویتامین ها همچنان دچار درد مفاصل بودید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

منبع:همشهری

پیشنهاد مطالعه: مطلب خواص باورنکردنی زعفران که باید بدانید! را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1644

به "درد مفصل خود را فقط با 3 ویتامین برطرف کنید!" امتیاز دهید

2 کاربر به "درد مفصل خود را فقط با 3 ویتامین برطرف کنید!" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درد مفصل خود را فقط با 3 ویتامین برطرف کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید