تور ارزان مالزی: هزینه های سفر به مالزی چقدر است؟

به گزارش مجله چایی، هزینه سفر به مالزی چقدر است؟ بله، این بار قرار است این مطلب از مجله فلایتیو را با این سؤال آغاز کنیم که چقدر برای هزینه مسافرت به مالزی لازم داریم؟ مالزی کشوری دوست داشتنی، کوچک و شناخته شده در دل قاره آسیاست که هرساله میزبان گردشگران مختلفی از سراسر دنیا است. شما دوست دارید مسافر این کشور باشید؟ اگر جواب تان مثبت است پس برای آغاز باید نگاهی به دخل وخرج و هزینه های مالزی بیندازیم. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره قیمت سفر به مالزی کسب کنید تا سرانجام این مطلب همراه ما بمانید؛ قرار است در این نوشته از همه هزینه ها و اطلاعاتی که برای سفر به این کشور احتیاج دارید با شما صحبت کنیم.

تور ارزان مالزی: هزینه های سفر به مالزی چقدر است؟

با تور ارزان مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

قیمت های نوشته شده در این مقاله براساس قیمت ها در روز 16 شهریور 1400 - 7 سپتامبر 2021 نوشته شده است.

دریافت ویزا کشور مالزی

اگر قرار باشد به قصد سفر توریستی به این کشور بروید، اولین چیزی که باید برای آن اقدام کنید، ویزا مالزی است. خوشبختانه ویزای توریستی یا مسافرتی مالزی برای افرادی که قصد سفر و اقامت دوهفته ای به این کشور را دارند رایگان است. این ویزا را در فرودگاه مالزی دریافت خواهید کرد و تا 14 روز هم اعتبار دارد. برای ورود به کشور مالزی مثل ورود به هر کشور خارجی دیگری هم ضروری است پاسپورت شما حداقل 6 ما اعتبار به جای مانده داشته باشد. بعلاوه برای دریافت ویزا گردشگری 14 روزه ضروری است حتماً بلیت رفت وبرگشت به مالزی را همراه خود داشته باشید. پس تا اینجا به جزء هزینه رایگانی که برای ویزای 14 روزه مالزی و هزینه سفر به مالزی باید در نظر بگیرید، هزینه خرید بلیط رفت وبرگشت را هم باید در برنامه داشته باشید! اگر پاسپورت شما اعتبار لازم را هم ندارد، به هزینه های قبل از سفر شما اضافه می گردد. برای هزینه های تمدید و دریافت پاسپورت نگاهی به ادامه داشته باشید (گذرنامه را یک الی دوهفته بعد از اقدام دریافت خواهید کرد):

1- 42.861 تومان برای خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

2- 100.000 تومان برای خزانه داری استان و تعرفه صدور گذرنامه

3- 5.000 هزار تومان بابت عوارض شهرداری

4- 1.000 تومان بابت دریافت شناسه

عوارض خروج از کشور

عوارض خروج از کشور در حال حاضر برای افرادی که بار اول از کشور خارج می شوند 220 هزار تومان، بار دوم 330 هزار تومان و بار سوم و دفعات بعدی 440 هزار تومان است. این هزینه را می توانید به وسیله راه های الکترونیکی و روش های پرداخت اینترنتی قبل از خروج انجام دهید.

راههای سفر و قیمت بلیط سفر به مالزی

مالزی هم از جمله کشورهایی است که تورهای مسافرتی، پرواز های هوایی و جهتهای زمینی قطار و اتوبوس برای رسیدن به آن برگزار می گردد. اینکه کدام روش سفر را انتخاب کنید، بستگی به بودجه هزینه سفر به مالزی و سبک سفر شما دارد. از جمله راحت ترین و بی دغدغه ترین روش هایی که شما را به سرعت به مالزی می رساند سفرهای هوایی و تور های مسافرتی است.

قیمت سفر به مالزی با تور

تور مستقیم به کوالالامپور

تور ترکیبی (توقف در کوالالامپور، پنانگ یا لنکاوی و سنگاپور)

در تورهای که به کشور مالزی انجام می گردد احتیاج به تهیه بلیط و رزرو هتل وجود دارد. برای اطلاع از قیمت های بلیط هواپیما و رزرو هتل با تیم پشتیبانی فلایتیو به شماره 41501 021 تماس بگیرید.

قیمت بلیط سفر به مالزی

بلیط هواپیما مالزی بسته به کلاس پرواز و شرکت هواپیمایی که بلیط آن را تهیه می کنید متغیر است. اما فکر نکنید اگر نمی خواهید بیشترین بخش هزینه مسافرت به مالزی خود را خرج قیمت هواپیما کنید، مجبورید قید این روش را بزنید! نگاهی به صفحه بلیط هواپیما مالزی در فلایتیو بیندازید و مقرون به صرفه ترین قیمت بلیط سفر به مالزی را در سایت ببینید.

هزینه مسافرت به مالزی زمینی

اگر بخواهید تحربه متفاوت تری از سفر داشته باشید که در آن اولویت شما کم کردن هزینه سفر به مالزی و انجام یک سفر ساده است، انتخاب های مختلفی پیش روی تان وجود دارد. سفرهای مرسوم به سفر کوله گردی (packing back) طی کردن جهتهای سفر با هیچ هایک یکی از این روش ها است. خب قاعدتاً چنین سفری برای شما تجربه هیجان، اولین های بی شماری و هزینه های بسیار کمی خواهد داشت.

به این صورت می توانید هوایی تا کشورهایی مثل بنگلادش و هند و باقی جهت را با استفاده از قطار، سواری یا اتوبوس بروید. بعد از گذشتن از مرز و انتخاب جهت رسیدن به مالزی نوبت به هزینه های داخل کشور مالزی می رسد. در ادامه نگاهی هم به این هزینه ها داشته ایم.

هزینه مسافرت به مالزی در داخل کشور

واحد پول کشور مالزی از سال 1975 تغییر کرد و بعدازاین تاریخ به جای دلار به واحد رینگیت شناخته شد. این واحد پولی به 100 واحد کوچک تر سن یا سنت تقسیم می گردد. رینگیت را در بازار مالی مالزی می توانید در مبالغ و اسکناس های 1، 4، 10، 20، 50 و 100 رینگی تهیه کنید. هر رینگیت به ازای 6.690 تومان است (قیمت بر اساس قیمت 24 ساعت گذشته و در زمان نوشتن این مطلب مورخ 16 شهریور 1400 - 7 سپتامبر 2021 نوشته شده است).

ارزش اسکناس های رینگیتی در هزینه سفر به مالزی

· اسکناس 1 رینگیتی آبی رنگ

· اسکناس 4 رینگیتی سبزرنگ

· اسکناس 10 رینگیتی قرمزرنگ

· اسکناس 20 رینگیتی نارنجی رنگ

· اسکناس 50 رینگیتی سبز - آبی رنگ

· اسکناس 100 رینگیتی بنفش

هزینه اقامت در مالزی

هزینه اقامت در کشور مالزی یکی دیگر از مهم ترین مسائلی است که بهتر است در هزینه سفر به مالزی به آن توجه کرد. هزینه اقامت در هر کشوری باتوجه به کشور مقصد، فصل سفر، رویدادها و اتفاق های مهم یا مختلف و اقامتگاه یا هتلی که انتخاب می کنید فرق دارد. برای کسب اطلاعات درباره هزینه های کلی اقامت درهتل های مالزی، اطلاعاتی درباره این هتل ها برای شما درادامه آورده ایم (قیمت ها حدودی و باتوجه به شرایط زمان نگارش مقاله از سایت جهانی بوکینگ نوشته شده):

-هزینه رزرو یک شب اقامت در اتاق دوتخته هتل یک ستاره (یا هاستل باکیفیت) بین 150 هزار تومان تا 1 میلیون تومان است.

-هزینه رزرو یک شب اقامت در اتاق دوتخته هتل دوستاره بین 200 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است.

-هزینه رزرو یک شب اقامت در اتاق دوتخته هتل سه ستاره بین 400 هزار تومان تا 6 میلیون تومان است.

-هزینه رزرو یک شب اقامت در اتاق دوتخته هتل چهارستاره بین 800 هزار تومان تا 9 میلیون تومان است.

-هزینه رزرو یک شب اقامت در اتاق دوتخته هتل پنج ستاره بین 800 هزار تومان تا 15 میلیون تومان است.

قیمت ها و اطلاعات مختلفی درباره هزینه های اقامت در هتل های مالزی گفتیم. در این بخش از هزینه سفر به مالزی کوشش کردیم تا اطلاعات براساس میانه ترین قیمت ها و نرخ ها نوشته گردد و همه افراد بتوانند برآوردی کلی از قیمت ها داشته باشند. توصیه می کنیم اگر قصد جدی برای سفر به کشور مالزی و اقامت توریستی در این شهر دارید، نگاه دقیق تری به هزینه های اقامت در هتل ها و قیمت ها داشته باشید.

بعلاوه توصیه می کنیم اگر می خواهید اقامتی بیشتر از یک هفته در مالزی داشته باشید، به جای رزرو هتل اجاره کوتاه مدت آپارتمان های مختلف را برای محل اقامت خود انتخاب کنید. به این صورت هم می توانید از همه امکانات رفاهی و لازم برای محل سکونت خود بهره ببرید و هم صرفه جویی بیشتری در هزینه ها داشته باشید.

· هزینه اقامت برای واحد یک خوابه در مرکز شهر مالزی 1.440 رینگیت

· هزینه اقامت برای واحد یک خوابه در محله معمولی 889 رینگیت

· هزینه اقامت برای واحد سه خوابه در مرکز شهر 2.659 رینگیت

· هزینه اقامت واحد سه خوابه در محله معمولی 1.576 رینگیت

هزینه هاستل هم بین 800 هزار تومان تا 850 هزار تومان است. قیمت نهایی با توجه به امکانات و محل هاستل بین این محدوده قیمت کم یا زیاد می گردد.

حمل و نقل در هزینه سفر به مالزی

وسیله نقلیه عمومی که مثل دیگر کشورها مردم مالزی و مسافران این کشور هم می توانند از آن استفاده نمایند اتوبوس، تاکسی و مترو است. هزینه اتوبوس در مالزی یک رینگیت، با مترو 2 تا 35 رینگیت و تاکسی هم بسته به جهت و فاصله ای که می روید تغییر می نماید. بااین حال هزینه پایه سفرهای درون شهری با تاکسی حدود 3 رینگیت است که باتوجه به جهت و مقصد، به این مبلغ اضافه می شوند.

در مالزی وسایل نقلیه عمومی (اتوبوس) وجود دارد که بدون گرفت هیچ هزینه ای مردم و مسافران را به مقصد می رساند. اما این وسایل نقلیه که با نام های گو کی ال در شهر وجود دارند معمولاً مقصد های مشخصی دارند و طبق خواسته یا راه شما تغییر جهت نمی دهند. این اتوبوس ها به ایستگاه ریلی کی ال سنترال، میدان مدکا، موزه ملی، مرکز شهر و برج کوالالامپور می فرایند. اگر مقصد شما یکی از این مکان ها بود می توانید با سوار شدن آن ها در هزینه سفر به مالزی خود صرفه جویی کنید.

یکی دیگر از امکانات حمل ونقلی که در مالزی وجود دارد قطار اکسپرس کوالالامپور است که برای رفتن به فرودگاه بسیار مناسب هستند. این قطار جهتها و جاده های مشخصی دارند و برخلاف تاکسی یا اتوبوس در ترافیک یا جاده نمی مانند. به همین علت می توانید با خیال راحت و بدون اتلاف وقت به فرودگاه و پرواز خود برسید.

برای تهیه بلیت وسایل نقلیه مثل اتوبوس و قطار اکسپرس باید کارت های الکترونیکی دریافت کنید. این کارت ها در تمام باجه های بلیط فروشی اتوبوس و مترو یافت می شوند.

نام این کارت ها مای ریپد و تاچ اند گو است که در حدود 15 تا 20 رینگیت قیمت دارند. مای رپید حداقل تا 10 رینگیت باید شارژ گردد و مای رپید می تواند به دلخواه شما با هر مبلغی که ترجیح می دهید شارژ گردد.

هزینه های خورد و خوراک در مالزی

بعد از هزینه هتل و رفت وآمد هزینه دیگری که بسیار اهمیت دارد و باید قبل از سفر به آن فکر کرد و برای انجامش برنامه ریزی داشت هزینه های غذا در مالزی است. قاعدتاً شهرها و کشورهای مختلف هزینه های متفاوتی دارند اما ما به اسم مثال از هزینه های غذا در مرکز این کشور، کوالالامپور صحبت می کنیم (قیمت ها بر اساس نزدیک ترین و آخرین اطلاعاتی است که در این باره کسب شده است، ممکن است تغییر نمایند):

· هزینه یک وعده غذا در رستوران های مقرون به صرفه قیمت مالزی بین 12 تا 20 رینگیت

· هزینه یک وعده غذا در رستوران های مالی و کیفیت میانه مالزی بین 30 تا 60 رینگیت

· هزینه یک وعده غذا در رستوران های شیک و گران قیمت مالزی بین 100 تا 150 رینگیت

· هزینه فست فود های زنجیره ای مثل مک دونالد بین 15 رینگیت تا 25 رینگیت مالزی

اگر به فکر اقامت طولانی مدت تر از دوهفته یا انجام سفر کم هزینه و مالی هستید که در هزینه سفر به مالزی، هزینه های رستوران و غذا خوردن بیرون را حذف کنید، پیشنهاد ما به شما خرید لوازم مورداحتیاج برای تهیه غذای یک هفته یا یک روزتان است. اگر دوست دارید فهرستی از قیمت های حدودی و اقلام ضروری خوردو خوراک یک هفته ای در این کشور داشته باشید، نگاهی به فهرست زیر بیندازید:

-هزینه یک کیلوگرم برنج 62.3 رینگیت

-گوشت قرمز 44.24 رینگیت

-مرغ کیلویی 29.12 رینگیت

-یک کیلو پیاز 34.4رینگیت

-یک کیلوگرم سیب زمینی 82.3 رینگیت

-یک عدد نان 21.3 رینگیت

-12 عدد تخم مرغ 5.20 رینگیت

-هزینه یک لیتر شیر 89.6 رینگیت

-یک کیلو پنیر 60.63 رینگیت

-یک کیلو گوجه 81.4 رینگیت

-یک آب معدنی 1 رینگیت

-یک فنجان قهوه 8.9 رینگیت

هزینه بازدید از مکان های تماشای مختلف در مالزی

بدون شک دیدوبازدید از مکان های تاریخی، میراث فرهنگی و گردشگری مالزی را نمی توان از فهرست سفر حذف کرد. حتی اگر نخواهید به تماشا جاهای دیگری مثل جزیره پنانگ مالزی، یکی از شگفت انگیزترین جزیره های جهان بروید؛ خود کوالالامپور آن قدر تماشای های مجذوب کننده دارد که نگردد از خیر تماشاش گذشت.

یکی از این محبوب ترین جاذبه های تماشای مالزی برج های پترو ناس است. برج هایی که با بلندی 451 متر ارتفاع دارند و از مرتفع ترین برج های جهان است. قیمت بلیت رینگیت برای افراد عظیم سال 85 رینگیت و برای خردسالان 35 رینگیت است.

باغ گیاه شناسی پردانا هم یکی از تماشای های مجذوب کننده است که می توانید در برنامه ریزی سفر خود آن را داشته باشید. بازدید از این باغ رایگان است و برای تماشا آن لازم نیست هزینه ای پرداخت کنید. باغ باتو هم می توانید بدون پرداخت هزینه ببینید. فهرست تعدادی از مهم ترین منطقه ها تماشای این کشور و بودجه هایی که برای هزینه سفر به مالزی بهتر است در نظر داشته باشید را در ادامه با شما به اشتراک می گذاریم:

· باغ پرندگان کوالالامپور 63 رینگیت

· شهربازی سان وی لاگون 202 رینگیت

· باغ پروانه کوالالامپور 22 رینگیت

· باغ وحش ملی مالزی 82 رینگیت

· شهربازی برجایا تایمز 70 رینگیت

· کوه پیمایی 75 رینگیت

· غواصی در آب های منطقه 245 تا 300 رینگیت

هزینه تماس و رومینگ در کشور مالزی

اگر بخواهید از سیم کارت های فعال در ایران بهره ببرید و سیم کارت مالزی نخرید، هزینه های سیم کارت شما براساس رومینگ سالی که سفر می روید محاسبه می گردد. اما اگر بخواهید در هزینه های خود صرفه جویی کنید و قصد خرید یک سیم کارت کشور مالزی را داشته باشید تا هم هزینه های اینترنت و هم هزینه های داخلی سفر خود را کم کنید، شرکت های مخابراتی مالزی شامل سه شرکت Celcom ،Maxis ،DiGi و U Mobileاست. هم مردم محلی و هم مسافران مالزی می توانند از سیم کارت های هر چهار شرکت استفاده نمایند.

نکات سفر به مالزی

درباره هزینه سفر به مالزی و همه آنچه باید در برنامه ریزی و قیمت سفر به مالزی به آن دقت داشته باشید را صحبت کردیم. مالزی و شهر کوالالامپور یکی از کشورهای امن جهان چه برای مردم منطقه و چه برای مسافران است. از لحاظ شاخص جهانی امنیت در رتبه 30 جهان واقع شده است. بااین حال برترین و عاقلانه ترین کار این است که موارد ایمنی را رعایت کنید تا زمانی جان خود یا دارایی های تان را به خطر نیندازید. بعلاوه از تردد در شب، مکان های خلوت و ناامن خودداری کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 31 شهریور 1400 بروزرسانی: 31 شهریور 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1249

به "تور ارزان مالزی: هزینه های سفر به مالزی چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مالزی: هزینه های سفر به مالزی چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید