راه چاره روسیه برای آرام شدن لبنان

به گزارش مجله چایی، ایرنا نوشت: سفیر روسیه در بیروت روز سه شنبه طی سخنانی از مقامات لبنانی خواست پیش از اینکه اعتراضات مردم این کشور به خشونت و درگیری کشیده شود، با گفت وگو راه حلی برای آن بیندیشند.

راه چاره روسیه برای آرام شدن لبنان

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، الکساندر زاسپکین در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما همواره معتقدیم انقلابی که همراه با جشن و پایکوبی همراه باشد ممکن است به سمت درگیری و اتفاقات غم انگیز کشیده شود. از این رو بهتر است مقامات لبنان، امروز و نه فردا برای بهبود اوضاع چاره ای بیندیشند. اگر کابینه به سرعت تشکیل نشود مسائل دوچندان خواهد شد.

این مقام روس تاکید کرد: مسکو موافق اختلالاتی چون مسدود کردن راه ها از سوی معترضان نیست و می خواهد هر چه سریعتر با گفت و گو راهکاری در پیش گرفته شود تا این اعتراضات به خشونت تبدیل نشود.

وی ادامه داد: معترضان خواسته های روشنی درباره مبارزه با فساد و اوضاع اقتصادی کشور دارند. باید به طور مشخص بر روی این خواسته ها تمرکز شود و گفت و گوها را به سمت مسائل اختلاف برانگیز مانند سلاح حزب الله نکشاند که ممکن است همه تلاش ها برای حل بحران را بی نتیجه بگذارد.

سفیر روسیه در بیروت اضافه کرد که روسیه همواره به دنبال ایجاد راهکار از طریق گفت وگوی ملی و در چارچوب نهادهای دولتی است.

این مقام روس، نظریه دخالت توطئه خارجی در جنبش مردمی لبنان را رد کرد و گفت: البته مواضع آمریکا به ویژه تحریم هایش در پیچیده تر شدن اوضاع لبنان نقش داشته است.

زاسپکین اضافه کرد: ما به خوبی می دانیم که روسیه چه نقشی باید در لبنان بازی کند و همچنان به رایزنی های سیاسی خود با طرف های مختلف لبنانی ادامه می دهد اما در امور این کشور دخالت نمی کند.

سفیر روسیه در بیروت پیشتر تحریم های آمریکا را عامل فشار منفی بر اوضاع جاری لبنان دانست و گفت: آمریکا در لبنان نقش تخریبی دارد.

تظاهرات مردمی در لبنان بیش از یک ماه پیش در اعترض به اوضاع معیشتی و اقتصادی و اعمال اقتصادیات بر واتساپ آغاز شد و هر چند از هفته دوم از شدت و گستردگی آن به میزان زیادی کاسته شده است اما همچنان ادامه دارد.

تظاهرات و تجمع مردم بیشتر در برابر برخی نهادها و موسسات دولتی و خصوصی از جمله بانک مرکزی و شرکت مخابرات و تلفن همراه صورت می گیرد.

طی دو روز اخیر درگیری های خشونت باری بین هواداران حزب الله و جنبش امل با برخی از معترضان در مرکز بیروت رخ داد.

حزب الله و جنبش امل مخالف بستن راه ها از سوی معترضان هستند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 50

به "راه چاره روسیه برای آرام شدن لبنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه چاره روسیه برای آرام شدن لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید