رشد 152 درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار

به گزارش مجله چایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: حدود 639 هزار تن کالای اساسی از ابتدای امسال تا کنون از طریق بندر چابهار وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 152 درصدی را نشان می دهد.

رشد 152 درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار

به گزارش خبرنگاران بهروز آقایی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا آمار واردات کالای اساسی در سال 97 را 253 هزار تن گفت و افزود: عمده کالاهای اساسی وارداتی از طریق بندر چابهار شامل گندم، جو، ذرت، برنج و شکر بوده که با توجه به وجود تجهیزات استراتژیک مدرن طرح توسعه بندر شهید بهشتی، عملیات تخلیه و بارگیری این کالاها با نرم مثبتی اجرا شده است.

وی با اشاره به بارگیری و حمل یکسره بخشی از کالاهای اساسی به منظور کاهش هزینه های تخلیه و بارگیری، انبارداری و تسریع در خروج کالا از بندر ادامه داد: ورود کالای اساسی از طریق بندر چابهار از مهر امسال با رشد چشمگیری همراه بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در ادامه ورود کالاهای اساسی مورد نیاز استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار، کشتی 22 هزار تنی برنج نیز وارد این بندر اقیانوسی شد که عملیات پهلودهی و تخلیه آن در دست اقدام است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود تا سرانجام سال نیز فرایند ورود این نوع از کالاها به بندر چابهار ادامه داشته باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 262

به "رشد 152 درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 152 درصدی واردات کالاهای اساسی از بندر چابهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید