روسیه آماده واکسیناسیون جمعی علیه کرونا می گردد

به گزارش مجله چایی، منابع خبری روسی می گویند وزارت بهداشت این کشور آماده آغاز یک کارزار واکسیناسیون عمومی بر ضد کروناویروس در ماه اکتبر (اوائل مهر) می گردد.

روسیه آماده واکسیناسیون جمعی علیه کرونا می گردد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز این خبر پس از آن اعلام می گردد که روسیه اظهار داشت کارآزمایی بالینی یک واکسن بر ضد ویروس کرونا را به سرانجام رسانده است.

میخائیل موراشکو، وزیر بهداشت روسیه اظهار داشت انستیتو گامالیا، یک سازمان دولتی پژوهشی در مسکو کارآزمایی بالینی این واکسن را تکمیل نموده است و کارهای اداری برای ثبت مشروط آن در حال اجرا است.

به گفته مقامات روسی کارآزمایی های بالیینی این واکسن همزمان با مراحل فراوری و استفاده از آن ادامه خواهد داشت تا شیوه استفاده از آن بر اساس داده های جدید بهبود پیدا کند.

پزشکان و آموزگاران نخستین گروه هایی خواهند بود که واکسن دریافت خواهند کرد.

واکسن کرونایی که انستیتو گامالیا فراوری نموده است، بر اساس یک آدنوویروس ساخته شده است که ژن های فراورینماینده پروتئین گل میخی سطح کروناویروس را به بدن منتقل می نماید تا دستگاه ایمنی در مقابله با آن آنتی بادی بسازد.

انتظار می رود یک واکسن دیگر ساخته شده بوسیله وزارت دفاع روسیه نیز در شهریور ماه ثبت مشروط گردد و در ماه اکتبر فراوری آن شروع گردد. دو واکسن دیگر برای کرونا نیز در روسیه مراحل کسب مجوز برای کارآزمایی بالینی را می گذرانند.

  • آشنایی با روینمودهای متفاوت برای ساختن واکسن کرونا

سرعت بالایی روسیه در ساختن و آزمایش واکسن باعث شده است بعضی رسانه های غربی این نظر را مطرح نمایند که مسکو اعتبار ملی اش را بر داده های علمی و بی خطر بودن واکسن مقدم می شمارد.

کیریل دیمتریف، رئیس بنیاد سرمایه گذاری مستقیم روسیه موفقیت روسیه در فراوری واکسن را به موفقیت اتحاد شوروی در پرتاب اسپوتنیک-1 نخستین ماهواره دنیا تشبیه نموده است.

در حال حاضر بیش از 100 واکسن احتمالی برای کروناویروس در سراسر دنیا برای متوقف کرند پاندمی کووید-19 در حال ساخت است.

دست کم چهار تا این این واکسن ها وارد کارآزمایی بالینی مرحله سوم شده اند، از جمله سه واکسن در چین و یک واکسن در بریتانیا.

  1. اینفوگرافیک | واکسن های کرونا در چه مراحلی هستند؟
منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 600

به "روسیه آماده واکسیناسیون جمعی علیه کرونا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه آماده واکسیناسیون جمعی علیه کرونا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید