طرز تهیه پاستیل زنجبیلی به 2 روش با زنجبیل تازه و پودر زنجبیل

به گزارش مجله چایی، پاستیل زنجبیلی در واقع نوعی چیپس زنجبیل و حب زنجبیل و به صورت میوه خشک زنجبیل است که یکی از و برای یک خوراکی خوشمزه و مفید است. این پاستیل به سادگی تهیه می گردد و مواد در دسترسی در آن به کار می رود. در این مقاله از در ، طرز تهیه پاستیل زنجبیلی با زنجبیل تازه و پودر زنجبیل را به شما آموزش خواهیم داد.

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی به 2 روش با زنجبیل تازه و پودر زنجبیل

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی با زنجبیل تازه

زمان آماده سازی مواد: 20 دقیقه

زمان مورد احتیاج برای پخت: 30 دقیقه

مواد لازم برای تهیه پاستیل زنجبیل

زنجبیل تازه: 100 گرم

نشاسته گل: 1/4 پیمانه

پودر ژلاتین: 2 قاشق غذاخوری

شکر: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر دارچین و هل: به اندازه دلخواه

آب: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

مراحل طرز تهیه پاستیل با زنجبیل

برای طرز تهیه پاستیل زنجفیلی با نشاسته، باید ابتدا زنجبیل را رنده کنید و بپزید و از عصاره آن در پاستیل بهره ببرید. این پاستیل به خاطر استفاده از زنجبیل تازه، طعم قوی و تندتری دارد و استفاده از شکر و عسل، طعم آن را ملایم تر می نماید. برای جزییات تهیه این تنقلات خوشمزه، مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله اول: زنجبیل ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه پاستیل زنجبیلی، زنجبیل های تازه را به خوبی بشویید و پوست آنها را جدا کنید. زنجبیل های پوست کنده را با قسمت درشت رنده، رنده کنید یا آن ها را بکوبید. سپس زنجبیل ها را در یک ظرف بریزید و 1/2 لیوان آب به آن اضافه کنید. ظرف را روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا آب بجوشد.

مرحله دوم: زنجبیل پخته شده را صاف کنید

زنجبیل باید روی دمای ملایم بپزد تا عطر و طعم آن خارج گردد. احتیاجی نیست که همه آب کشیده گردد. بعد از پختن زنجبیل ها، حرارت را قطع کنید و اجازه دهید مواد سرد شوند. مخلوط را در میکسر بریزید و بزنید تا کاملا پوره و یکدست گردد. سپس پوره ها را در یک صافی ریز بریزید و آنها را با دست یا پشت قاشق فشار دهید تا عصاره آن کاملا خارج گردد.

مرحله سوم: نشاسته و پودر ژلاتین را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه پاستیل زنجبیلی، نشاسته را در یک کاسه بریزید و کمی آب سرد به آن بیفزایید. نشاسته و آب را با هم مخلوط کنید تا نشاسته در آب حل گردد و گلوله های آن باز شوند. در یک کاسه دیگر، پودر ژلاتین را بریزید و به آن 1/2 لیوان آب بیفزایید. کاسه را روی حرارت غیرمستقیم یا روی بخار آب قرار دهید تا ژلاتین به ، در آب حل گردد.

مرحله چهارم: مواد را با هم ترکیب کنید

عصاره زنجبیل را که از صافی رد نموده بودید، در یک قابلمه بریزید و روی حرارت بگذارید. نشاسته حل شده در آب و پودر ژلاتین بن ماری شده را هم به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید روی حرارت ملایم به مدت 20 دقیقه بمانند تا قوام پیدا نمایند. شکر را به مواد بیفزایید تا حل شوند. باید غلظت مواد داخل قابلمه شبیه گردد. در این مدت مرتب مواد را هم بزنید تا یکدست شوند بعد حرارت را قطع کنید.

مرحله پنجم: مایه پاستیل را در یخچال بگذارید

بعد از اینکه مایه پاستیل زنجبیلی غلیظ شد و از حرارت افتاد، آن را در یک ظرف پیرکس بریزید و در یخچال قرار دهید. اگر از قالب خاصی استفاده می کنید، می توانید آن را در قالب دلخواهتان بریزید. به مدت 12 ساعت پاستیل را در یخچال بگذارید تا خودش را کاملا بگیرد.

مرحله ششم: پاستیل ها را برش دهید

در این مرحله از طرز تهیه پاستیل زنجبیلی، روی یک سطح را آردپاشی کنید. پاستیل را از یخچال بیرون بیاورید و به اندازه و شکل دلخواه آن را با چاقو برش دهید. می توانید پاستیل را به شکل حب زنجبیلی برش بزنید. برش ها را داخل آرد بغلتانید تا از چسبندگی آن کاسته گردد. با همه پاستیل ها این کار را انجام دهید. می توانید پاستیل ها را به جای آرد، در شکر دانه درشت هم بغلتانید.

مرحله هفتم: پاستیل زنجبیل را سرو کنید

در آخرین مرحله، پاستیل های آماده شده را در یک ظرف بگذارید و به مدت 1 یا 2 روز، در دمای محیط قرار دهید تا خودشان را بگیرند و کمی سفت تر شوند. سعی کنید جایی که پاستیل را می گذارید، یک مکان سایه دار باشد و آفتاب به آن ها نتابد تا زیادی خشک و سفت نشوند. سپس آن ها را در یک ظرف درب دار گذاشته و در یخچال نگه دارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه حلوا کفگیری زنجبیلی

طرز تهیه پاستیل زنجبیلی با پودر زنجبیل

زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

زمان مورداحتیاج برای پخت: 20 دقیقه

مواد لازم برای تهیه پاستیل با زنجبیل و گلوکز

پودر زنجبیل: 1 قاشق غذاخوری

عسل: 1 قاشق غذاخوری

پودر ژله آلوئه ورا: 1 بسته

آب جوش: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

گلوکز مایع: 1 قاشق غذاخوری

پودر ژلاتین: 4 قاشق غذاخوری

رنگ دلخواه: به اندازه لازم

مراحل طرز تهیه پاستیل با پودر زنجبیل

برای طرز تهیه پاستیل زنجبیلی با پودر ژله و گلوکز، به جای نشاسته از پودر ژله و گلوکز برای کشدار شدن پاستیل استفاده می گردد. بعلاوه به خاطر استفاده از پودر زنجبیل به جای زنجبیل تازه، مدت زمان آماده سازی مواد کمتر خواهد بود. برای مشاهده روش تهیه این پاستیل خوشمزه، مراحل زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد پاستیل زنجبیل را آماده کنید

در اولین قدم از طرز تهیه پاستیل زنجبیلی، در یک قابلمه 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی آب جوش بریزید و ، پودر ژله، عسل و گلوکز مایع را به آن اضافه کنید. همه مواد را به هم بزنید و روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم: ژلاتین را آماده کنید

ژلاتین را در یک کاسه استیل یا شیرجوش بریزید و به آن کمی آب اضافه کنید و هم بزنید تا ژلاتین حل گردد. سپس کاسه را روی سطح آب در حال جوشیدن بگذارید. یا آن را روی بخار آب قرار دهید. ژلاتین باید کاملا حل گردد و به رنگ شفاف دربیاید.

مرحله سوم: مواد پاستیل زنجبیلی را با هم مخلوط کنید

ژلاتین را بعد از آماده شدن به مواد داخل قابلمه اضافه کنید و همه را روی حرارت بگذارید و به طور مداوم هم بزنید تا به غلظت فرنی برسند. اندازهی رنگ خوراکی دلخواه را در خاتمه به آن اضافه کنید و بعد از آماده شدن، حرارت را قطع کنید.

مرحله چهارم: پاستیل زنجبیلی را بعد از سفت شدن، برش بزنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه پاستیل زنجبیلی، مایه پاستیل را در یک ظرف شیشه ای بریزید و بعد از اینکه سرد شد، به مدت 12 ساعت در یخچال بگذارید تا کاملا سفت گردد. سپس ظرف را بیرون بیاورید و پاستیل را به اندازه دلخواه به صورت حب زنجبیل برش بزنید.

پاستیل را در اندازهی آرد یا شکر بغلتانید تا به هم نچسبند و پاستیل زنجبیلی کریستالی داشته باشید. سپس آنها را در یک ظرف دیگر و در دمای محیط به مدت 1 تا 2 روز بگذارید و این چیپس زنجبیل خوشمزه را همراه با چای یا به عنوان تنقلات ساده، سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه میوه خشک به روش های مختلف

فوت و فن های طرز تهیه پاستیل زنجبیلی

*به عنوان شیرین نماینده برای پاستیل زنجبیل، می توانید به جای شکر از عسل بهره ببرید تا پاستیل تان سالم تر باشد.

*می تواند کلا شکر یا عسل را از طرز تهیه پاستیل زنجبیلی حذف کنید.

*استفاده از عطردهنده های مختلف یا چاشنی ها در دستور تهیه پاستیل زنجبیلی اختیاری است. می توانید از پودر هل، پودر دارچین، گلاب، زعفران و … نیز بهره ببرید.

*اگر می خواهید رنگ پاستیل کدر نگردد، از یا درسته بهره ببرید و بعد از جوشاندن با زنجبیل آن ها را بیرون بیاورید.

*اگر پاستیل به خاطر استفاده از زنجبیل، طعم تند داشت، می توانید اندازه نشاسته را زیادتر نموده و شکر را هم اندازه کنید تا به طعم دلخواهتان برسد.

سوالات متداول

غلظت مایه پاستیل باید چقدر باشد؟

قبل از اینکه حرارت را قطع کنید، باید مایه پاستیل به اندازه فرنی غلیظ گردد و بعد شعله را خاموش کنید و مایه پاستیل را در یخچال بگذارید.

از چه موادی برای کشدار کردن پاستیل استفاده کنیم؟

برای این که پاستیل حالت کشسانی داشته باشد، پودر ژله یا ژلاتین بهره ببرید. نشاسته هم می توانید به غلیظ شدن پاستیل یاری کند.

منبع: افق کوروش
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1607

به "طرز تهیه پاستیل زنجبیلی به 2 روش با زنجبیل تازه و پودر زنجبیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پاستیل زنجبیلی به 2 روش با زنجبیل تازه و پودر زنجبیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید