عراق، در میدان التحریر چه می گذرد؟، ادامه تحرکات مشکوک ضدایرانی

به گزارش مجله چایی، انجام فعالیت های مختلف در میدان التحریر که گاهی ارتباطی با مطالبات واقعی ملت عراق ندارد، ادامه تحرکات ضدایرانی در بعضی شهرها و همایش عشایر بغداد به میزبانی آستان مقدس کاظمیه از جمله خبرهای مربوط به عراق است.

عراق، در میدان التحریر چه می گذرد؟، ادامه تحرکات مشکوک ضدایرانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، تحرکات ضدایرانی به صورت هدفمند همچنان در بعضی مناطق عراق دنبال می گردد، تصویری منتشر شده که دیوار مدرسه ای در یکی از مناطق عراق را نشان می دهد که به روی این دیوار نوشته شده است که هر مدیر مدرسه ای که با تحصن دانش آموزان مخالف باشد ایرانی است. این فعالیت های ضدایرانی در حالی است که مرجعیت عالی دینی، رهبران دینی، رهبران سیاسی، نماینده سازمان ملل و شیوخ عشایر، دانش آموزان و دانشجویان را دعوت به 1بازگشت به مدرسه و دانشگاه نموده اند.

ادامه کوشش ها برای جلوگیری از فعالیت نهادها و مراکز عمومی خدمات رسانی، آموزشی و علمی

در ادامه کوشش های هدفمند برای مختل کردن فعالیت های نهادها و مراکز دولتی و خدمات رسانی و جلوگیری از فعالیت مراکز حساس مالی و تجاری، این بار خبرنگار شبکه المیادین از اقدام افرادی که خود را معترض می خواندند در بستن دفتر مجلس عراق در کربلای معلی و اداره آموزشی این استان خبر داده است.

برگزاری همایش قبایل العماره

بزرگان قبایل شهر العماره نشستی اضطراری به میزبانی شیخ محمد عباس محمد العریبی (امیر قبایل آلبومحمد) برگزار کردند که طی آن این تصمیمات اتخاذ شد: ممنوعیت خشونت، سوزاندن و حمله به نهادهای دولتی، امنیتی و خدماتی

اعلام برائت قبیله از هر شخصی که اموال عمومی و خصوصی را می سوزاند یا به آنها تجاوز می نماید

عدم حمله به خانه، املاک یا خانواده هر شخصی که از طرف دولت برای به عهده دریافت مسئولیت سیاسی در زمان فعلی منصوب گردد

محکومیت تجاوز به خانه محمد شیاع السودانی (نامزد احتمالی نخست وزیری) و قلمداد کردن آن جزو جنایات تروریستی.

همه بزرگان قبایل متعهد می شوند هرکسی را که در این جنایتها جرم او ثابت گردد مهدور الدم دانسته و این که باید از قبیله اخراج گردد و هیچ طایفه ای اجازه ندارد آنها را بین خود جای دهد.

در خصوص افرادی که مرتکب قتل شهید وسام العلیاوی المحمداوی شده اند که تعداد آنها 14 نفر از قبایل مختلف هستند خون آنها توسط بزرگان قبایل خود مهدور الدم شناخته و از آنها اعلام برائت شد و هیچ کسی مجاز نیست از آنها دفاع کند.

جنایت حمله به معلمان، مدرسان و همه کارمندان دولت یک جرم تروریستی تلقی شده و قبایل شخص متجاوز را از قبیله اخراج خواهند کرد و به مقامات امنیتی اطلاع می دهند.

جلسه دیگری هم به میزبانی قبیله آل بودراج، برای پیگیری اوضاع فعلی برگزار خواهد شد.

در میدان التحریر بغداد چه می گذرد؟

میدان التحریر بغداد شاهد فعالیت های مختلفی است و تصاویری که از این میدان در فضای مجازی منتشر شده به خوبی گویای شرایط این روزهای این میدان است که اخیراً شاهد جنایت هولناکی در قتل و آویزان کردن یک نوجوان عراقی بوده است.

+

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 105

به "عراق، در میدان التحریر چه می گذرد؟، ادامه تحرکات مشکوک ضدایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، در میدان التحریر چه می گذرد؟، ادامه تحرکات مشکوک ضدایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید