قطر خواهان آتش بس فراگیر در لیبی شد

به گزارش مجله چایی، وزیر خارجه قطر در نشست شورای امنیت حمایت بعضی قدرت ها از مخالفان دولت مشروع طرابلس را عامل بحران در لیبی دانست و بر ضرورت آتش بس جامع در این کشور تاکید نمود.

قطر خواهان آتش بس فراگیر در لیبی شد

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، وزیر خارجه قطر علت طولانی شدن بحران لیبی را احترام نگذاشتن بعضی قدرت ها به توافقنامه های بین المللی و حمایت آنها از مخالفان دولت مشروع لیبی دانست.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی در نشست شورای امنیت درباره لیبی تاکید نمود: تنها راه چاره بحران لیبی به وسیله ایجاد آتش بس فراگیر است.

او اضافه کرد: بعضی طرف ها به توافقنامه های بین المللی احترام نگذاشتند و از طرف های معاند دولت مشروع لیبی حمایت کردند.

این مقام قطری بر حمایت کشورش از کوشش های سازمان ملل برای دستیابی به راه چارهی در لیبی تاکید نمود.

لیبی از سال 2011 و از زمان سرنگونی حکومت معمر قذافی دیکتاتور سابق لیبی با گسستگی سیاسی روبرو شده و تحت کنترل دو دولت موازی در شرق و غرب در آمده است؛ دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب کشور) و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر فرمانده شبه نظامیان ارتش ملی لیبی را حمایت می نماید.

حفتر با حمایت های رسمی و غیررسمی مصر، امارات و عربستان سعودی، روسیه و چند کشور غربی از اواخر فروردین 1398 با هدف اشغال پایتخت، عملیات نظامی علیه طرابلس را شروع کرد اما راه به جایی نبرد. نیروهای دولت السراج هم از حمایت ترکیه، قطر و ایتالیا برخوردار هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 449

به "قطر خواهان آتش بس فراگیر در لیبی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطر خواهان آتش بس فراگیر در لیبی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید