محدودیت های صادراتی اتحادیه اروپا به ماسک محدود خواهد شد

به گزارش مجله چایی، کمیسیون اروپا در نظر دارد کنترل صادرات تجهیزات محافظتی کرونا را به ماسک محدود و کشورهای غرب بالکان را از این محدودیت ها معاف کند.

محدودیت های صادراتی اتحادیه اروپا به ماسک محدود خواهد شد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

کمیسیون اروپا که نظارت بر سیاست تجاری اتحادیه اروپا را برعهده دارد، پیش نویس مقرراتی را تنظیم نموده که از 26 آوریل به مدت 30 روز اعمال خواهد شد. این طرح به منظور برآورده کردن تعهدات دنیای اتحادیه اروپا در مقابله با کووید 19 طراحی شده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، محدودیت های فعلی این اتحادیه درخصوص عینک های محافظتی، محافظ صورت، لباس های محافظتی، دستکش و ماسک صورت و بینی اعمال می شوند.

این محصولات تنها با مجوز یک کشور عضو اتحادیه اروپا می توانند به کشوری غیر عضو صادر شوند و قرار بود این محدودیت ها از 15 مارس تا 25 آوریل اجرایی شوند.

طبق اعلام کمیسیون اروپا، معافیت از این محدودیت ها حالا کشورهای غرب بالکان یعنی آلبانی، بوسنی، مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان و کوزوو را نیز شامل می گردد.

به گفته این کمیسیون، کشورهای اتحادیه اروپا همچنین باید مجوز صادرات ماسک را به عنوان یاری بشردوستانه اضطراری صادر نمایند.

این کنترل های صادراتی به زودی تنها برای ماسک اعمال خواهند شد چرا که تنها تجهیزات محافظتی است که کارشناسان حفظ تعداد کافی از آن را برای اروپایی ها لازم دانسته اند.

کمیسیون اروپا اظهار نموده، قانون تازه آن کشورهای عضو اتحادیه اروپا را ملزم خواهد نمود که برای ارزیابی صدور مجوز صادرات با این نهاد مشورت نمایند.

این کشورها همچنین ملزم خواهند بود که درباره مجوزهایی که ارائه نموده اند، با در نظر دریافت تطابق آنها با عرضه و تقاضا در این اتحادیه، به کمیسیون اروپا گزارش دهند.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 378

به "محدودیت های صادراتی اتحادیه اروپا به ماسک محدود خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محدودیت های صادراتی اتحادیه اروپا به ماسک محدود خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید