مدارک ایران خودرو و سایپا برای ثبت سفارش واردات کامل نیست

به گزارش مجله چایی، وزیر صمت با بیان اینکه مدارک ایران خودرو و سایپا برای ثبت سفارش واردات کامل نیست، گفت: مدارک کسانی که برای واردات خودرو کامل باشد، می توانند ثبت سفارش دهند.

مدارک ایران خودرو و سایپا برای ثبت سفارش واردات کامل نیست

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه جلسه هیئت دولت در خصوص زمان واردات خودرو های خارجی به کشور گفت: دولت اقدامات لازم را برای این کار انجام داده است، آیین نامه مورد احتیاج نیز تدوین شده، شرایط برای ثبت سفارش نیز فراهم شده است.

وی یادآور شد: حدود چهار سال بود که این ساز و کار (برای واردات خودرو) تعطیل شده بود.

وی با بیان اینکه قانون مجلس برای ساماندهی صنعت خودرو قید و شرط خوبی برای واردات خودرو گذاشته است، اظهار کرد: طبق قانون ساماندهی صنعت خودرو، واردات خودرو باید به انتقال فناوری پیوند بخورد، این اقدام ساز و کار خاص خود را دارد، نوبت فعالان مالی است که این کار را پیگیری نمایند تعداد زیادی درخواست داده اند، پرونده تعدادی از درخواست نمایندگان کامل شده است.

وی با تاکید بر اینکه از هفته گذشته ثبت سفارش برای واردات خودرو شروع شد، ادامه داد: بخش خصوصی باید کوشش کند تا زودتر واردات انجام گردد، دولت هم اگر در این مسیر مانعی ایجاد گردد، حل خواهد نمود.

فاطمی امین با بیان اینکه مدارک ایران خودرو و سایپا برای ثبت سفارش واردات کامل نیست، اضافه نمود: مدارک کسانی که برای واردات خودرو کامل باشد، می توانند ثبت سفارش دهند.

وی با قدردانی از اعتماد دوباره مجلس گفت: برنامه های زیادی در دستور کار داریم که پیگیری اجرای آن ها را دنبال می کنم.

خبرنگاران سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 12 آبان 1401 بروزرسانی: 12 آبان 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1610

به "مدارک ایران خودرو و سایپا برای ثبت سفارش واردات کامل نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارک ایران خودرو و سایپا برای ثبت سفارش واردات کامل نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید