مواضع ترکیه درباره خرید تسلیحات دفاعی از روسیه تغییر نمی کند

به گزارش مجله چایی، وزیر امور خارجه ترکیه در ملاقات با همتای آمریکایی خود تأکید کرد که آنکارا از سامانه موشکی اس-400 روسیه چشم پوشی نخواهد کرد، ولی حاضر به گفت وگو با واشنگتن درباره خرید تسلیحات نظامی است.

مواضع ترکیه درباره خرید تسلیحات دفاعی از روسیه تغییر نمی کند

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه شب گذشته بعد از مذاکرات خود با آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در بروکسل خاطرنشان کرد که آنکارا از خرید تسلیحات نظامی مورد احتیاج خود، از جمله سامانه دفاع ضدهوایی اس-400 از روسیه خودداری نخواهد کرد، ولی آماده گفت وگو با واشنگتن درباره خریدهای آینده تسلیحات از ایالات متحده است.

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اینکه مذاکراتش با همتای آمریکایی در جوی سازنده انجام شد،گفت: ما این مسئله را آنالیز کردیم که چرا آنکارا سامانه های موشکی اس-400 را از روسیه خریداری نموده و من خاطرنشان کردم که تصمیم گیری در این باره قطعی و گرفته شده است.

چاووش اوغلو ادامه داد که البته آنکارا آمادگی دارد که موضوع خرید تسلیحات دفاعی و همکاری با آمریکا در عرصه نظامی را با مقامات واشنگتن هم آنالیز کند.

آنتونی بلینکن در ملاقات با همتای ترکیه ای خود در بروکسل از وی خواسته بود که از سامانه های موشکی اس-400 روسی صرف نظر کند.

دولت ایالات متحده در ماه دسامبر سال گذشته میلادی به ترکیه وعده داده بود که عواقب جدی پس از آزمایش سامانه موشکی اس-400 در این کشور، در انتظار آنکارا خواهد بود. این در حالی است که واشنگتن پیش از این هم ترکیه را از برنامه فراوری جنگنده های جدید نسل پنجم اف-35 حذف نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1011

به "مواضع ترکیه درباره خرید تسلیحات دفاعی از روسیه تغییر نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مواضع ترکیه درباره خرید تسلیحات دفاعی از روسیه تغییر نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید