نئاندرتال ها کوسه شکار می کردند

به گزارش مجله چایی، این مطالعه بر مجموعه شواهدی می افزاید که نشان می دهد خویشاوندان تکاملی ما احتمالا به اندازه انسان های باستانی به غذا های دریایی تکیه داشته اند.

نئاندرتال ها کوسه شکار می کردند

شواهدی از مصرف گسترده حیوانات دریایی توسط ساکنان غار فیگوئیرا براوا وجود دارد

مطالعه ای تازه حاکیست که نئاندرتال های ساکن غاری در پرتغال تا حدود زیادی بر تغذیه خود به شکار آبزیان می پرداختند. آن ها شواهد مصرف ماهی، صدف سیاه و فوک را در این محوطه باستانی پیدا کرده اند.

این مطالعه بر مجموعه شواهدی می افزاید که نشان می دهد خویشاوندان تکاملی ما احتمالا به اندازه انسان های باستانی به غذا های دریایی تکیه داشته اند.

برای چند دهه تصور می شد که توانایی صید در دریا و رود ها منحصر به گونه انسان بوده است. اما دانشمندان حالا شواهدی از تکیه گسترده نئاندرتال ها بر غذا های دریایی پیدا کرده اند.

نئاندرتال هایی که بین 106 هزار سال تا 86 هزار سال پیش در غار فگوئیرا براوا در نزدیکی ستوبال زندگی می کردند خرچنگ، صدف، ماهی - از جمله کوسه، مارماهی و شانک ماهی - دلفین، فوک و پرندگان دریایی شکار می کردند.

تیم محققان تحت سرپرستی ژائو زیلهائو از دانشگاه بارسلون اسپانیا دریافت که صید دریایی حدود 50 درصد رژیم غذایی نئاندرتال های ساکن این غار را تشکیل می داد.

تیم محققان دریافت که نیم دیگر غذای آن ها را حیوانات خشکی زی مثل آهو، بز، اسب و انواع دیگر چهارپایان و لاک پشت های بزرگ تشکیل می داد.

اجزای خرچنگ که در غاار پیدا شده

برخی از قدیمی ترین شواهد شناخته شده از بهره برداری انسان مدرن (هومو ساپین) از مواد دریایی به حدود 160 هزار سال قبل در آفریقای جنوبی برمی گردد.

شماری از محققان قبلا این نظریه را مطرح کرده بودند که اسید های چربی که غذای مغز است به توسعه مغز انسان اولیه کمک کرده است.

براساس این نظریه مصرف ماهی می تواند یک دوره نوآوری و اختراع که حدود 200 هزار سال پیش در میان جمعیت های انسانی در آفریقا شروع شد را توضیح دهد. همچنین گفته می شد مصرف ماهی ممکن است به انسان کمک کرده باشد از سایر گروه های مشابه مثل نئاندرتال ها و دنیسووان ها پیشی گیرد.

اما محققان در مطالعه تازه دریافتند که نئاندرتال های ساکن فیگوئیرا براوا در ابعادی مشابه انسان مدرن که در همان دوره در آفریقای جنوبی می زیستند به این غذا ها تکیه داشتند.

منبع: فرادید
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 343

به "نئاندرتال ها کوسه شکار می کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نئاندرتال ها کوسه شکار می کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید