نصب و راه اندازی سامانه موشکی پاتریوت در عربستان

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از سعودی 24، نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان از توافق کشورش با عربستان سعودی جهت تحویل، نصب و راه اندازی سامانه موشکی آمریکایی پاتریوت در خاک سعودی اطلاع داد.

نصب و راه اندازی سامانه موشکی پاتریوت در عربستان

وی که این سخنان را در برابر اعضای کمیته روابط خارجی مجلس یونان مطرح می کرد مدعی شد که سامانه مورد مذاکره با سعودی به هیچ عنوان جنبه تهاجمی نداشته و تنها مورد استفاده دفاعی دارد.

وزیر خارجه یونان همچنین در ادامه اظهارات خود تاکید نمود که کشورش هیچگاه اقدام به پیروی و حمایت از سیاست های تهاجمی نخواهد نمود.

گفته می گردد بر اساس این توافق که به زودی و رسماً به امضای دو طرف خواهد رسید، یونان نیروهای خود را در خاک عربستان مستقر خواهد نمود که این افراد تنها به صورت محدود در زمینه نصب و راه اندازی سامانه موشکی پاتریوت به همکاری نظامی با عربستان خواهند پرداخت.

گفتنی است پیشتر و در اواسط ماه ژانویه، رسانه یونانی اکاتیمرینی از توافق وزرای خارجه عربستان و یونان برای تقویت قابلیت های نیروی هوایی یونان در ایجاد بازدارندگی در برابر حملات هوایی علیه ریاض خبر داده بود.

این در حالیست که دولت بایدن پیشتر در تاریخ 27 ژانویه، فروش تسلیحات آمریکایی به عربستان را معلق نموده و حال معین نیست که این سامانه موشکی آمریکایی چگونه قرار است به دست عربستان برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 3 فروردین 1400 بروزرسانی: 3 فروردین 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 960

به "نصب و راه اندازی سامانه موشکی پاتریوت در عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نصب و راه اندازی سامانه موشکی پاتریوت در عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید