هزینه سفر به بیرجند چقدر است؟

به گزارش مجله چایی، هزینه سفر به بیرجند با توجه به نرخ هتل، رستوران، بازدید از دیدنی ها و حمل و نقل، طیف متفاوتی از قیمت ها را در برمی گیرد.

هزینه سفر به بیرجند چقدر است؟

بیرجند از جمله شهرهای خراسان جنوبی است که آثار تاریخی و فرهنگی بسیاری را درخود جای داده است. هزینه سفر به بیرجند، با توجه به نرخ هتل، رستوران، بازدید از دیدنی ها و حمل و نقل، در مقرون به صرفه ترین و گران ترین حالت ممکن بسیار فرق دارد، و این امر، امکان سفر به این شهر را برای اقشار مختلف میسر می نماید. به همین علت، شهر بیرجند می تواند یکی از مقاصد سفرهای نوروزی یا تعطیلات شما باشد.

هزینه سفر به بیرجند

برای سفر از تهران به بیرجند از طریق خودروی شخصی، می توان از سه جاده استفاده کرد. جاده اول که از شهر قم و کنار کویر می گذرد، پس از عبور از شهر طبس، به بیرجند خواهد رسید. جاده دوم پس از گذر از سمنان و میانه کویر، به طبس و بیرجند می رسد، و جاده سوم که از سمنان، دامغان، سبزوار، گناباد می گذرد و به بیرجند راه دارد. اختلاف زمانی رسیدن به مقصد در راستاهای اعلام شده در حدود 20 تا 30 دقیقه است، و کل راستا شما نیز حدود 12 ساعت و نیم تا 13 ساعت به طول خواهد انجامید. هزینه بنزین برای این سفر (حدود 1100 کیلومتر)، با توجه به نوع خودروی شما، مقدار مصرف بنزین و روشن بودن کولر، در حدود 140 هزار تومان خواهد شد.

اگر قصد داشته باشید تا این راستا را از طریق اتوبوس طی کنید، هزینه بلیط شما در حدود 70 هزار تومان تا 80 هزار تومان خواهد شد.

هرچند این راستا دارای ریل راه آهن نیست، اما شما می توانید در صورت تمایل از خطوط هواپیمایی بین این دو شهر نیز بهره ببرید. مدت زمان سفر از تهران به بیرجند از طریق هواپیما در حدود 1 ساعت و نیم است و هزینه بلیط هواپیمای شما از 290 هزار تومان تا 380 هزار تومان متغیر خواهد بود.

میانه هزینه اقامت در بیرجند

شهر بیرجند دارای هتل های 3 ستاره و 1 ستاره ای است که امکانات خدماتی و رفاهی متنوعی را ارائه می دهند. هزینه یک شب اقامت در یک اتاق دو تخته در هتل های بیرجند، از 100 هزار تومان تا 210 هزار تومان متغیر است. علاوه بر آن، بیرجند دارای مهمانپذیرها و اقامتگاه های بومگردی است که هزینه اقامت در یک اتاق دو نفره را به 40 هزار تومان کاهش می دهند.

میانه هزینه خورد و خوراک در بیرجند

شهر بیرجند دارای رستوران های متنوعی، از رستوران های ایتالیایی گرفته تا آشکده و رستوران سنتی، است که هزینه خورد و خوراک در آنها، از 15 هزار تومان تا 30 هزار تومان، به ازای هر نفر در یک وعده، متغیر است. گفتنی است که در صورت سفارش پیش غذا، دسر و نوشیدنی، این رقم افزایش خواهد یافت.

هزینه حمل و نقل در بیرجند

حمل و نقل داخل شهری درون بیرجند، برای هر راستا در حدود هزار تا دو هزار تومان به ازای هر نفر هزینه خواهد داشت. این در حالی است که استفاده از اتوبوس های درون شهری، یا آژانس های مسافربری، این رقم را کاهش یا افزایش خواهد داد.

هزینه بازدید از دیدنی های بیرجند

شهر بیرجند دارای اماکن تاریخی زیادی است که بازدید از آنها، می تواند از 5 هزار تومان تا 15 هزار تومان به ازای هر نفر، هزینه داشته باشد. گفتنی است که این هزینه برای گردشگران خارجی افزایش خواهد یافت.

بودجه پیشنهادی گذراندن یک روز در بیرجند

سفر یک روزه به بیرجند در مقرون به صرفه ترین حالت ممکن در حدود 500 هزار تومان برای دو نفر هزینه خواهد داشت. این هزینه با احتساب بلیط رفت و برگشت اتوبوس و اقامت در هتل های یک ستاره محاسبه شده است. اگر قصد داشته باشید تا همین سفر را با هواپیما طی کنید و در هتل های سه ستاره اقامت داشته باشید، هزینه شما تا مبلغ یک میلیون و 500 هزار تومان افزایش خواهد یافت.

بودجه پیشنهادی گذراندن سه روز در بیرجند

شما می توانید با هزینه یک میلیون تومان، سفری سه روزه و مقرون به صرفه قیمت به بیرجند داشته باشید. در صورت استفاده از امکانات بیشتر، هزینه یک سفر سه روزه به بیرجند در گران ترین حالت ممکن در حدود 2 میلیون تومان خواهد شد. گفتنی است که در این برآورد، هزینه وسایل نقلیه جهت رفت و برگشت به بیرجند نیز محاسبه شده است. به یاد داشته باشید، در این سفر بودجه لازم جهت خرید سوغاتی های بیرجند را نیز در نظر بگیرید.

منبع عکس: گوگل مپ

منبع: کجارو / snappfood.ir / iranhotelonline.com / airplaneticket.ir / mrbilit.com / google.com
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1426

به "هزینه سفر به بیرجند چقدر است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه سفر به بیرجند چقدر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید