ونزوئلا: در برابر رفتارهای تهاجمی آمریکا از ایران حمایت می کنیم

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران، خورخه آریسا وزیر امور خارجه ونزوئلا در واکنش به یاوه گویی های وزیر خارجه آمریکا علیه ایران در موضوع لغو معافیت های همکاری صلح آمیز هسته ای اعلام نمود که کشورش در برابر اقدامات تهاجمی واشنگتن درکنار تهران خواهد ماند.

ونزوئلا: در برابر رفتارهای تهاجمی آمریکا از ایران حمایت می کنیم

وزیر امور خارجه ونزوئلا در پیغامی توئیتری در این باره اظهار داشت: سیاست رفتارهای تهاجمی ترامپ و پمپئو علیه ایران، بدوی و غیر دیپلماتیک است؛ سیاستی که به تحریک جنگ طلبانی است که خواستار سوق دادن دنیا به سوی یک جنگ دیگر هستند.

خورخه آریسا در این باره ادامه داد: ونزوئلا از ایران در دفاع از حاکمیتش حمایت نموده و تأکید می نماید که صلح تنها راه مناسب برای بشریت است.

روز گذشته مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا از عدم تمدید معافیت های همکاری هسته ای با ایران اطلاع داد.

در این ارتباط وزیر خارجه آمریکا شامگاه چهارشنبه در یک پیغام توئیتری نوشت: امروز، من انتها معافیت تحریم ها برای [همکاری در] پروژه های مرتبط با برجام در ایران را که ظرف 60 روز اجرایی می گردد، اعلام می کنم.

وزیر خارجه آمریکا در پیغامی دیگر که متعاقب این پیغام منتشر شد، نوشت: من همچنین دو راهنمایی نماینده اصلی برنامه غنی سازی هسته ای ایران را تحریم می کنم- مجید آقایی و امجد سازگار. دانشمندان ایرانی باید انتخاب نمایند: یا یک فعالیت صلح آمیز خارج از حوزه اشاعه [تسلیحات هسته ای] را دنبال نمایند یا خطر تحریم شدن را بپذیرند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 472

به "ونزوئلا: در برابر رفتارهای تهاجمی آمریکا از ایران حمایت می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ونزوئلا: در برابر رفتارهای تهاجمی آمریکا از ایران حمایت می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید