پمپئو: رفتار با هنگ کنگ دیگر مانند گذشته قابل توجیه نیست

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا امروز شنبه در پیامی توئیتری با دخالت در امور داخلی چین، ادعا کرد: حزب کمونیست چین در حال نابود کردن چیزی است که هنگ کنگ را با سایر نقاط چین متمایز می کرد!

پمپئو: رفتار با هنگ کنگ دیگر مانند گذشته قابل توجیه نیست

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مدعی شد: در نتیجه، رئیس جمهور بر این باور است که رفتار با هنگ کنگ مانند گذشته، دیگر قابل توجیه نیست. آمریکا از خود در مقابل ظلم حزب کمونیست چین دفاع خواهد نمود!

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیشتر ادعا کرد که در پاسخ به قانون امنیتی که چین برای هنگ کنگ تدارک دیده است، به دولت خود دستور داده فرایند حذف شرایط ویژه مالی هنگ کنگ را شروع کند.

وی با این ادعا که چین به وعده خود مبنی بر رعایت خودمختاری هنگ کنگ پایبند نبوده از تدارک تحریم علیه بعضی از چهره های سیاسی چین که به زعم وی در کمرنگ شدن خودمختاری هنگ کنگ دخیل بوده اند، اطلاع داد.

ترامپ همچنین از صدور دستورالعملی برای حفاظت از مراکز تحقیقاتی اطلاع داد که بر مبنای تعلیق ورود اتباع چینی است که به لحاظ امنیتی خطرناک تلقی می شوند.

این اقدام می تواند 3 تا 5 هزار دانشجوی چینی را که در حال سپری کردن دوره تحصیلات تکمیلی خود در مراکز علمی آمریکا هستند، تحت الشعاع قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 471

به "پمپئو: رفتار با هنگ کنگ دیگر مانند گذشته قابل توجیه نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو: رفتار با هنگ کنگ دیگر مانند گذشته قابل توجیه نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید