گفت وگوی سخنگوی شورای نگهبان با فرانس 24 درباره اغتشاشات آبان ماه

به گزارش مجله چایی، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در مصاحبه با فرانس 24 گفت: باید بین افرادی که درباره وضع معیشتی در ایران اعتراض داشتند و کسانی که حملات تروریستی انجام دادند، تمایز قائل شد.

گفت وگوی سخنگوی شورای نگهبان با فرانس 24 درباره اغتشاشات آبان ماه

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، شبکه فرانس 24 در مصاحبه اختصاصی با عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان از او درباره ناآرامی ها در ایران بعد از سهمیه بندی بنزین سوال کرد.

در ابتدای این مصاحبه خبرنگار این رسانه فرانسوی پرسید: من می خواهم سوالاتم را از تحولات اخیر آغاز کنم. اعتراضات علیه افزایش بهای بنزین به سرکوب منتهی شد. واکنش شما به نتایج و عواقب اعتراضات، خشونت ها و این واقعیت که تعدادی از معترضان کشته شدند، چه بود؟

کدخدایی در جواب گفت: بسم الله الرحمن الرحیم. نکته ای که اشاره کردید، وضعیتی است که در هر کشوری امکان اتفاق افتادن آن وجود دارد، مسائل مربوط به معیشت و اقتصاد و اعتراضات در کشورهایی از قبیل فرانسه، عراق و دیگر کشورها حادث شده است. جمهوری اسلامی ایران همواره با گوش شنوا به درخواست های تظاهرات نمایندگان مسالمت آمیز گوش داده است. مقام ها باید به درخواست های مآغاز مردم پاسخ دهند اما طبیعی است که وقتی اغتشاشات، خرابکاری و حملات به مراکز دولتی و تخریب اموال مردم انجام گردد، نیروهای امنیتی و پلیس موظف هستند که برخورد نمایند که طبیعتا در این برخوردها ممکن است که اتفاق هایی هم بیافتد.

خبرنگار شبکه فرانس 24 در سوال دوم خود پرسید: منتقدان بسیاری در خارج از ایران هستند که به این اعتراضات اشاره می نمایند و می گویند، دلیل اینکه ما می گوییم جمهوری اسلامی (ایران) یک رژیم سرکوبگر است، (برخورد با این اعتراضات است). آیا میزان قوه قهریه که استفاده شد، ضروری بود؟

سخنگوی شورای نگهبان در جواب به این سوال اینطور گفت: متاسفانه تحلیل هایی که در خارج از کشور درباره ایران می گردد، همواره تحلیل های درستی نیست. ما سوابق خوبی را نداریم و مردم ما خاطرات خوشی از تحلیل هایی که در خارج از کشور می گردد، ندارند اما جمهوری اسلامی ایران همواره آماده بوده است که اسناد و مدارک لازم را درباره اقداماتی اجرا شده را ارائه بدهد، اقداماتی که در چارچوب قانون و مقررات داخلی کشور صورت داده است.

مجری رسانه فرانسوی در سوال سوم خود از کدخدایی پرسید: در جریان اعتراضات، اینترنت برای چندین روز مسدود شد. از نظر شما آیا این اقدام، تصمیم درستی بود و انجام این کار به هزینه اش می ارزید؟

سخنگوی شورای نگهبان به خبرنگار فرانس 24 جواب داد: اگر در یک جاده یا بزرگراهی تروریست ها بیایند و اقداماتی انجام دهند، شما اولین کاری که می کنید چیست و آن جاده را چه کار می کنید؟ آن جاده را می بندید.

خبرنگار فرانسوی خطاب به سخنگوی شورای نگهبان گفت: بسیاری از افراد با توصیف شما از معترضان به اینکه همه تروریست بوده اند، مشکل خواهند داشت.

کدخدایی در جواب این اظهارنظر خبرنگار فرانس 24 گفت: من اول (این مصاحبه) به گفتم که ما باید بین آنهایی که اعتراض معیشتی داشتند و آن کسانی که اقدامات تروریستی و خرابکاری داشتند، تفکیک قائل شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 143

به "گفت وگوی سخنگوی شورای نگهبان با فرانس 24 درباره اغتشاشات آبان ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی سخنگوی شورای نگهبان با فرانس 24 درباره اغتشاشات آبان ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید