یک میلیون دلار، پاداش برزیل قهرمان ، شاگردان آلکنو چقدر پول می گیرند؟

به گزارش مجله چایی، لیگ ملت های والیبال با قهرمانی تیم ملی والیبال برزیل به سرانجام رسید، تیمی که سلطه ای بی چون و چرا بر والیبال دنیا دارد.

یک میلیون دلار، پاداش برزیل قهرمان ، شاگردان آلکنو چقدر پول می گیرند؟

با تور ارزان برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش خبرنگاران، لیگ ملت های والیبال به رقابت هایی مشهور است که FIVB و یا همان فدراسیون جهانی والیبال فلقط برای کسی درآمد آن را برگزار می نماید و بنابر نظر بسیاری از کارشناسان و مربیان و بازیکنان هیچ توجیهی ندارد.

در سطح جهان هیچ رشته ای به اندازه والیبال در جهان رقابت های بین المللی ندارد. از جام جهانی گرفته تا رقابت های جهانی (نحوه برگزاری این رقابت ها که هر دو جهانی هستند با هم فرق دارد) و از لیگ ملت ها گرفته تا رقابت های قهرمانی قاره ها. به این جمع باید المپیک را هم اضافه نمود.

کثرت تعداد بازی های بین المللی به قدری برای والیبال جهان زیاد است که بازیکنان ملی پوش والیبال در مقایسه با دیگر ملی پوشان دیگر رشته های ورزشی تعداد بازی های ملی بسیار بیشتری دارند.

از همان سال اول راه اندازی لیگ ملت ها بازیکنان و مربیان اعتراض زیادی به برگزاری آن کردند چرا که این تعداد مسابقه در سال آنها را خسته می نماید.

به هرحال این مسابقات فقط و فقط برای پول برگزار می گردد اما اکنون آخرین اخبار حاکی از آن است که قرار است به شکل گسترده ای در آن تغییرات به وجود بیاید و بسیار محدود گردد.

اما مگر درآمد لیگ ملت های والیبال چقدر است؟ در رابطه با فدراسیون جهانی والیبال چیزی نمی دانیم چون قراردادهای تبلیغاتی متعددی می بندد که مبلغ بسیاری از آنها معین نیست. اما نحوه درآمدزایی برای بازیکنان و تیم ها را می دانیم.

16 تیم در این دوره از رقابت ها شرکت داشتند.

بعد از برزیل که قهرمان شد تیم های لهستان، فرانسه و اسلوونی به ترتیب در رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند. این در حالی است که تیم ملی والیبال کشورمان در این دوره از رقابت ها با ثبت 5 پیروزی و 10 شکست در رده دوازدهم جدول رده بندی قرار بگیرد.

جوایز 6 میلیون دلاری بین تیم های شرکت نماینده در این رقابت ها توزیع می گردد.

طبق برنامه ریزی فدراسیون جهانی سال اول رقابت ها زمانی برای آزمایش کردن بود.

سال دوم قرار بود ایرادات رفع گردد (که البته نشد).

سال سوم هم زمانی برای بهره برداری است که البته به نظر می رسد فدراسیون جهانی والیبال از همان سال اول بهره برداری خود را از لیگ ملت ها داشت.

گزارش های مختلف حاکی از آن است که تیم قهرمان لیگ ملت ها که همان برزیل است یک میلیون دلار جایزه نقدی می گیرد.

تیم دوم یعنی لهستان قرار است 500 هزار دلار پاداش قهرمانی بگیرد.

بر اساس گزارش والی وود تیم سوم یعنی فرانسه نیز 300 هزار دلار و تیم چهارم یعنی اسلوونی هم 150 هزار دلار دریافت می نمایند.

بر خلاف آنچه که گفته شده این تیم ها هنوز جوایز خود را دریافت نکرده اند.

نکته بسیار مهم این است که علاوه بر این پاداش ها، بازیکنانی که در تیم منتخب لیگ ملت ها قرار بگیرند نفری 10 هزار دلار و ارزشمندترین بازیکن نیز 30 هزار دلار می گیرد.

اما سوال مهم اینجاست؛ ایران چقدر پاداش گرفت؟

ایران 5 برد و 10 شکست داشت و دوازدهم شد. با توجه به قوانین فدراسیون جهانی تیم ایران 45 هزار دلار از پیروزی ها و 40 هزار دلار بابت باخت هایش دریافت خواهد نمود. به این ترتیب در مجموع درآمد والیبال ایران از لیگ ملت های 2021 مبلغی حدود 85 هزار دلار بود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1129

به "یک میلیون دلار، پاداش برزیل قهرمان ، شاگردان آلکنو چقدر پول می گیرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک میلیون دلار، پاداش برزیل قهرمان ، شاگردان آلکنو چقدر پول می گیرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید