4 معمای مرموز تاریخ که هیچ وقت حل نشدند

به گزارش مجله چایی، معماهای حل نشده جهان

انسان های کنجکاو همواره در پی دانستن و دانستن هستند و معمولا تا جواب سوال هایی که در فکر دارند را نگیرند تلاششان را ادامه می دهند. البته منظور ما کنجکاوی مثبت است! در جهان معماها و رازهای بسیاری وجود دارد که برخی از آن ها کشف و برخی هنور ناشناخته اند و کسی نتوانسته آن ها را حل نماید. در این نوشتار از خبرنگاران می خواهیم تعدادی از مرموزترین معماهای حل نشده جهان را به شما بگوییم:

4 معمای مرموز تاریخ که هیچ وقت حل نشدند

مرموزین کتاب خطی دنیا

کتابی که می خواهیم به شما معرفی کنیم ، وی نیش نام دارد که در سال 1912 بدست آمده است. کتابی 240 صفحه ای که به خط عجیب و نامعلومی نوشته شده است و در آن تصاویری رازآلود از گیاهان، نمودارها و اتفاقات عجیب و غریب به نمایش گذاشته شده است. معین نیست چه کسی این کتاب را نوشته است اما چاپ آن این تصور را به وجود آورده که در سال های 1404 تا 1438 میلادی بوده است. چیزی که معین است این است که تا حالا کسی نتوانسته این کتاب را رمز گشایی کند، برخی برای باورند که کتاب در خصوص طب سنتی و قدیی گیاهی است و برخی ها بر این باورند که این کتاب ریشه ماورایی دارد. این نظریه که کتاب یک شوخی باشد رد شده چون هم برای آن موقع و هم هزینه صرف شده است و همه چیز در آن با جزییات کامل نوشته شده است!

به این کتاب، لقب مرموزترین کتاب خطی دنیا را داده اند.

مجسه کرایپتوس

این مجسمه به وسیله شخصی به نام جین سنبورن طراحی شده است. روی این مجسمه، 3 کلمه حک شده است که دقیقا معین نیست منظور از این کلمه ها چیست و همین موضوع باعث رمزآلود و مرموز شدن آن شده است و آن را در دسته معماهای حل نشده دنیا قرار داده است. علاوه بر این، روی این مجسمه تعداد زیادی حروف الفبای دیوانه وار به چشم می خورد، که شاید می خواهند به ما چیزی بگویند اما تا حالا معین نشده است. در سال 2010، کلمه های 64 تا 69 را که در بخش NYPVTT رمز گشایی و کدگشایی شد و کلمه برلین از آن به دست آمد. این مجسمه عجیب در حیاط دفتر مرکزی سازمان سیا در شهر واشنگتن نگهداری می شود.

لوح فایتوس

اگر فیلم های مشهور ایندیانا جونز ماجراجو را دیده باشید، با تماشا این لوح زرد رنگ که روی آن اشکال خاص و نامفهومی کنده کاری شده است، بی اخیار یاد این فیلم ها می افتید با این تفاوت که این یکی کاملا واقعی است! طبق آنالیز های باستان شناسان، معین شده است که قدمت این لوح به قبل از میلاد مسیح بر می شود. این لوح در سال 1908 میلادی بصورت کاملا اتفاقی و به وسیله یک باستان شناس کشف شد و هنوز هم یکی از اصلی ترین معماهای حل نشده دنیا محسوب می شود.

سنگ نوشت شان بورف

در کشور انگلستان و در منطقه استافوردشایر، قطعه ای تاریخی متعلق به قرن هجدهم میلادی وجود دارد که در گوشه ای از آن سنگ نوشته ای به نام DOUOSVAVVM به چشم می خورد. تا حالا افراد زیادی مانند چارلز داروین سعی نموده اند تا این نوشته را رمز گشایی نمایند اما بی نتیجه بوده و این هم به دیگر معماهای حل نشده دنیا اضافه شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 14 شهریور 1401 بروزرسانی: 14 شهریور 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1580

به "4 معمای مرموز تاریخ که هیچ وقت حل نشدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 معمای مرموز تاریخ که هیچ وقت حل نشدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید