5 جاذبه که باید در چابکسر دید

به گزارش مجله چایی، چابکسر در گیلان جایی ست که جنگل و دریا به هم آمیخته و دل کندن از طبیعت آن کار راحتی نیست. شهری که تا رامسر 13 کیلومتر فاصله دارد و تا رشت 103 کیلومتر.

5 جاذبه که باید در چابکسر دید

چابکسر کجاست؟

اگر از جاده چالوس برویم، بعد از رسیدن به چالوس و پشت سر گذاشتن تنکابن و رامسر، به مقصدمان می رسیم. این سفر حدود 5 ساعت و نیم طول می کشد.

از جهت رشت هم می توانیم به اینجا برسیم و زمان سفرمان تفاوت چندانی ندارد. از اتوبان تهران - کرج راه مان را آغاز می کنیم، قزوین، منجیل و رودبار را پشت سر می گذاریم، بعد از لاهیجان و لنگرود به رودسر می رسیم. دیگر می ماند کلاچای و بعد هم در مقصد هستیم.

خوبی چابکسر این است که هم خودش خیلی دیدنی ست و هم به رامسر و جاهای دیدنی رامسر نزدیک است.

جاهای دیدنی چابکسر کجاست؟

چشمه دمکش

جز منطقه دیدنی جنگلسرا که خیلی دیدنی است و در دل چابکسر قرار گرفته، در 5 کیلومتری مرکز شهر به ورودی روستای فکجور می رسیم و تابلوی راهنمای چشمه دمکش را می بینیم. خوشبختانه تابلوها تا رسیدن به محوطه اطراف چشمه ادامه پیدا می نمایند. می توانیم ماشین را در پارکینگ بگذاریم و وارد جای قشنگ پردرختی بشویم. جایی که باید منتظر شنیدن صدای شرشر آب باشیم.

اما نکته جالب چشمه دمکش این است که همواره آب در آن جاری نیست. گاهی خشک به نظر می رسد و بعد مثل گرداب آب چشمه روی سنگ ها جاری می گردد. دیگر به شانس مان بستگی دارد که وقتی به آنجا می رسیم، چشمه آرام باشد یا در حال جوشیدن.

کسی هم نمی داند چرا آب چشمه قطع و وصل می گردد یا زمان آغاز جاری شدن آب کی است. البته اگر آبی در چشمه نبود، می توانیم روی تخت های آن حوالی بنشینیم و چیزی بخوریم.

روستای لیمه سرا

وقتی از آخرین میدان چابکسر در جاده کناره دور می زنیم، جاده ای فرعی می بینیم که سربالایی به سمت روستای لیمه سرا می رود. آخر جهت خاکی می گردد، اما آنقدر طولانی نیست که مسئله ای ایجاد کند. در لیمه سرا که باشیم، هم جنگل را می بینیم و هم دریا را.

سرولات

یکی دیگر از جاهای دیدنی چابکسر روستای سرولات است. از سمت جنوب شهر که 3 کیلومتر رانندگی کنیم، بعد از روستای لیمه سرا، به روستای سرولات می رسیم، یعنی 10 دقیقه رانندگی. سرولات، ویلا و اقامتگاه زیاد دارد و بین گردشگران معروف است.

بدون شک علت معروف شدن سرولات وجود رستوران هایش است، رستوران خاور خانم و فاطمه خانم که به نام دربند لطفی هم معروف است.

خوردن یک پرس کباب ترش یا مرغ شکم پر می تواند انگیزه کافی برای سر زدن به این روستا باشد. درمورد این دو رستوران حرف و حدیث زیاد است. برخی ها می گویند خاور خانم مدت هاست کیفیت سابق را ندارد و برخورد خوبی هم با کارکنان یا مهمانانش نمی نماید. این دسته رستوران دربند لطفی را پیشنهاد می نمایند. اما گروه دیگری هم هستند که باور دارند خاور خانم هنوز غذای باکیفیت دست مشتریان می دهد.

از خورد و خوراک که بگذریم، در سرولات هم جنگل را می بینیم و هم دریا. این روستا رودخانه و کوه هم دارد و کشتزارهای سبز این روستا کاری می نمایند که خستگی سفر را فراموش کنیم.

این روستا از یک طرف به روخانه آچی رود می رسد و از طرف دیگر به رودخانه کورئه. می توانیم کنار رودخانه بساط پیک نیک پهن کنیم و روزمان را بگذرانیم. حاشیه رودخانه آچی رود از جاهای دیدنی چابکسر است. در حال وهوای جنگل چای زغالی خیلی می چسبد. پیدا کردنش جایی هم که بگردد در آن چای زغالی خورد سخت نیست و باید به قهوه خانه ها سری بزنیم.

این حوالی جان می دهد برای پیاده روی و طبیعت گردی. برخی ها اهل کوهنوردی و جنگل نوردی هستند و از لابه لای درخت ها خودشان را به روستاهای دیگر می رسانند. گاهی مه جنگل را بغل می نماید و چه چشم انداز های رویایی که نمی سازد.

ساحل قنام آباد

اینجا، برای آدم های اهل ورزش و سرگرمی های آبی جای جذابی ست. در ساحل قنام آباد می توانیم اسکی روی آب، پاراسل، شاتل، قایق سواری و موتور چهارچرخ را تجربه کنیم و هیجان های تلنبارشده مان را خالی کنیم.

اوشیان

یکی دیگر از روستاهای توریستی چابکسر، اوشیان است که 10 دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. اوشیان، طبیعتی تماشایی دارد و چشم از دیدنش سیر نمی گردد.

جاذبه های نزدیک چابکسر

تله کابین رامسر

اگر به سمت رامسر برگردیم، با 8 دقیقه رانندگی به شهربازی و تله کابین رامسر می رسیم. اینجا از هر نظر هیجان انگیز است. چراکه هم به بچه ها حسابی خوش می گذرد و هم به بزرگ ترها.

اگر بخواهیم می توانیم کمی در شهربازی سرگرمی کنیم. بعد سوار تله کابین رامسر شویم و تا بام رامسر بالا برویم. از آن بالا یکی از قشنگ ترین چشم انداز های مازندران را می بینیم. جایی که آبی خزر به سبزی جنگل وصل می گردد. در بام رامسر می توانیم غذا و نوشیدنی بخوریم، در جنگل پیاده روی می کنیم و اگر دل مان خواست با لباس محلی عکس می گیریم.

خسته که شدیم، دوباره سوار تله کابین می شویم و راه رفته را پایین می آییم. می توانیم از زیرگذر پارک به آن طرف اتوبان برویم یا از روی پل هوایی ای که خیلی باریک و بلند است و از لابه لای نرده هایش می توان ماشین ها را دید خودمان را به آن طرف اتوبان برسانیم تا به آب نمای موزیکال، رستوران و کافه دسترسی داشته باشیم.

کجا اقامت کنیم؟

در سفر به گیلان و مازندران همواره می گردد ویلا و سوئیت با قیمت های مختلف پیدا کرد. اگرچه برخی ها ترجیح می دهند همان موقع که چمدان می بندند، گوشی را بردارند یا جلوی کامپیوتر بنشینند و هتل شان را رزرو نمایند.

بین هتل های چابکسر از هتل 2 ستاره تا 4 ستاره پیدا می کنیم. قیمت این هتل ها از 150 هزار تومان آغاز می گردد و به 423 هزار تومان می رسد.

شاید ترجیح بدهیم 15 دقیقه تا رامسر را برویم و در یکی از هتل های رامسر بمانیم. در رامسر قیمت های متنوعی برای رزرو کردن وجود دارد، یعنی از 128 هزار تا 440 هزار تومان. اگر دنبال هتل لوکسی باشیم، می توانیم هتل بام سبز رامسر را آنالیز کنیم که جزو برترین هتل های شمال ایران است.

منبع: اسنپ تریپ
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1370

به "5 جاذبه که باید در چابکسر دید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 جاذبه که باید در چابکسر دید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید