آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره معلمان مؤلف اعلام شد

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران، دبیرخانه اولین جشنواره معلمان مؤلف از همه کارکنان و اساتید دانشگاه فرهنگیان، تمامی همکاران شاغل در مدارس، مراکز پرورشی و ادارات داخل و خارج از کشور (رسمی، پیمانی، قراردادی، حق التدریس و …) و نیروهای بازنشسته دعوت می نماید تا در صورت تمایل برای شرکت در جشنواره، دو نسخه از آثار خود را حداکثر تا 10 خردادماه امسال، به آدرس دبیرخانه در کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهرری، ارسال نمایند.

آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره معلمان مؤلف اعلام شد

بر اساس این گزارش، این جشنواره از سوی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی با همکاری سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی، اداره کل و توسعه کتاب خوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، انتشارات منادی تربیت انتشارات مدرسه، انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان، به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در حال برگزاری است.

علیرضا کاظمی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با بیان این که این جشنواره با هدف شناسایی و معرفی فرهنگیان و مؤلف، یاری به ارتقای سطح دانش فرهنگ مکتوب جامعه، تکریم پدیدآورندگان متعهد و متخصص کتاب در بین فرهنگیان کشور، استفاده از آثار فرهنگی آن در جشنواره های کتابخوانی آموزش و پرورش و حمایت مادی و معنوی از معلمان مؤلف برگزیده جشنواره برگزار می گردد، اضافه کرد: تمامی همکاران شاغل در مدارس و مراکز پرورشی و ادارات داخل و خارج از کشور و کارکنان اداری و کارشناسان، مدیران، مربیان، مشاوران تربیتی، استادان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان می توانند در این جشنواره شرکت نمایند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به این که فرهنگیان مؤلف و معلمان اهل قلم می توانند آثار خود را تا 10 خردادماه به دبیرخانه این جشنواره واقع در اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های تهران ارسال نمایند، ادامه داد: همزمان با روز قلم، در تیرماه 1400 از برگزیدگان این جشنواره تجلیل خواهد شد.

وی اضافه کرد: یکی از اهداف این جشنواره، ارتقای انگیزه معلمان و توانمندی های آن ها در حوزه نیازهای آموزش و پرورش و فراوری علم از سوی معلمان کشور است که برای تجربه معلمان و حوزه تربیتی بسیار مفید است. معلمان نقش مؤثری در سطوح مختلف دارند و در زمینه تألیف کتاب های یاری درسی و آموزشی، فراوریات بسیار مناسبی را داشته اند و شاید بهترین فراوریات برای معلمان در حوزه درس و یادگیری باشد.

کاظمی توضیح داد: تا به امروز بیش از 1600 اثر به دبیرخانه رسیده است که تعداد آن ها در روزهای پایانی افزایش خواهد یافت.

وی درباره برگزاری این جشنواره برای اولین بار گفت: کتاب بهترین ابزار انتقال دانش و تجربه اساسی ترین رکن یادگیری است؛ هر معلمی که وارد عرصه فراوری علم گردد توانمندی هایی دارد و بخش پژوهشی، علمی، بخشی از مهارت های دانشی و بینشی است که زمینه تحرک و پویایی معلمان را فراهم می نماید.

کاظمی همچنین مطرح نمود: فراوری علم، تغییرات مثبتی در جامعه و کشور ایجاد می نماید و درتوسعه فرهنگ کتاب خوانی مؤثر است و به اعتلای فرهنگ جامعه یاری کند.

شایان ذکر است؛ معلمان مؤلف و اهل قلم می توانند در فرصت باقی مانده تا 10 خردادماه آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال و در جشنواره معلمان مؤلف، شرکت نمایند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1130

به "آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره معلمان مؤلف اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره معلمان مؤلف اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید